وزیر خارجه ترکیه معتقد است پنتاگون هیچ توجهی به نگرانی‌های «دونالد ترامپ» درمورد ترکیه ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ «مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه، امروز در اظهاراتی انتقادی از پنتاگون خواست به نگرانی‌های «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، درباره ارسال نکردن تسلیحات برای نیرو‌های «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) و «پ‌ی‌د» (حزب اتحاد دموکراتیک) توجه کافی داشته باشد.

چاووش اوغلو در این باره گفت: پرزیدنت ترامپ در مکالمه تلفنی با رئیس جمهور ما (رجب طیب اردوغان) به او اعلام کرد از این پس هیچ سلاحی برای کُرد‌های پ‌ک‌ک و پ‌ی‌د ارسال نخواهد شد.

چاووش اوغلو که در کنفرانس خبری با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و پاکستان حضور داشت، در ادامه اظهار کرد: ترکیه در امور داخلی آمریکا دخالت نمی‌کند؛ اما اگر پنتاگون توجهی به نگرانی‌های پرزیدنت ترامپ نداشته باشد، این موضوع در نهایت موجب دلواپسی ما نیز خواهد شد. زیرا تسلیحاتی که در اختیار تروریست‌ها قرار داده می‌شود، تهدیدی برای ترکیه به حساب می‌آیند. باید به سخنان رئیس جمهور آمریکا توجه شود.

او در ادامه افزود: ما به عنوان ترکیه، برای این موضوع اهمیت زیادی قائل هستیم. ترکیه به هر قولی که می‌دهد پایبند باقی می‌ماند. ما برای ورود به استان عفرین یا هر کجای دیگر که مورد تهدید قرار داشته باشد، کوچکترین تردیدی به خود راه نمی‌دهیم. همانطور که پیش از این نیز چنین بود.

ترکیه ۲۴ دسامبر ۲۰۱۶ عملیات «سپر فرات» را در مرز میان این کشور و سوریه انجام داد. این نخستین مداخله نظامی ترکیه در جنگ داخلی سوریه بود. شورشیان مورد حمایت ترکیه توانستند ابتدا با تصرف مناطق تحت کنترل داعش به جرابلس نفوذ و سپس آن را تصرف کنند.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد وزیر خارجه ترکیه از ارسال سلاح پنتاگون به پ‌ک‌ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار