دادستان عمومی و انقلاب سمنان گفت : نداشتن مهارت های اجتماعی علت وقوع جرم در بین دانش آموزان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب سمنان در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان سمنان اقدامات پیشگیرانه را نوعی بیمه در حوزه سلامت اجتماعی دانست و گفت : هر چقدر در حوزه پیشگیرانه هزینه کنیم نتیجه آن ارتقای سلامت اجتماعی خواهد بود.

 

وی وقوع بسیاری از جرائم در جامعه را ناشی از بی اطلاعی دانست و گفت: در حوزه دانش آموزی هم وقوع بسیاری از جرائم از نداشتن مهارتهای اجتماعی آنان رخ می دهد از سوی دیگر حمایت از هر طرحی که به سلامت اجتماعی کمک کند ضروری است.

 

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان به اجرای طرح سجام یا همان سامانه جامع اطلاعات مردمی اشاره کرد و گفت: افراد در این طرح بعد از گزینش می توانند با ورود به سامانه www.sajam.adliran.ir ثبت نام کنند و بعد از یک دوره آموزشی درباره جرائم مشهود و غیر مشهود، تخلفات انضباطی در سامانه را گزارش دهند چرا که طرح سجام بهترین ظرفیت برای مشارکت مردمی در امر پیشگیری از وقوع جرم است.

 

آسیابی با بیان اینکه این طرح در امر به معروف و نهی از منکر میتواند بسیار تاثیر گذار باشد، گفت: قرار است تفاهم نامه ای بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان درباره اجرای این طرح منعقد شود تا پنج هزار آمر به معروف بتوانند از طریق این طرح در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نقش داشته باشند.


علی دارینی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان و دبیر شورا نیز تلاش همه مسئولان را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری دانست.


وی به اجرای طرح های مختلف در بخش های پیشگیری از وقوع جرم در استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح های نماد، سجام، مهر و مهاجر از جمله طرح هایی است که با محوریت پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی اجرا می شود.


وی درباره اجرای طرح نماد در استان سمنان هم گفت: این طرح همان طرح نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان است که در استان در حال اجرا است.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنلن همچنین گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، همه دستگاه ها موظفند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.


وی اجرای چنین طرح هایی را در جامعه برای پیشگیری و کاهش وقوع جرم موثر دانست.

 

امیر بینایی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان هم به اجرای طرح محله محور در سمنان به عنوان نخستین استان کشور اشاره کرد و گفت: این طرح همان شناسنامه جامع فرهنگی دانش آموزان است که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در ۱۵ محله کمتر توسعه یافته اجرا می شود.

 

وی افزود: در گام اول اجرای این طرح برای دانش آموزان ساکن در محدوده اجرای طرح محله محور، شناسنامه جامع صادر می شود که در آن دانش آموزان در بخش های علمی آموزشی، بهداشت و سلامت، مهارت و حرفه آموزی، خانواده و اطرافیان، و معنویت و اخلاق آموزش های لازم را فرا می گیرند.

 

سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.