11مورد تذکر کتبی به ستادهای انتخاباتی و تبلیغاتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر وروستا برای جلوگیری از تخلفات احتمالی داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حیدرآسیابی دادستان عمومی و انقلاب سمنان در دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان سمنان گفت : نحوه رسیدگی به شکایات برطبق قانون بر عهده شورای نگهبان است و دستگاه امنیتی و اطلاعاتی استان سمنان با جمع آوری مدارک معتبر قابل ارایه به مقامات قضایی کشور، مراتب را پیگیری می کنند.

وی افزود : اگر تخلف طرفداران نامزدهای انتخاباتی برای دستگاه قضایی محرز شود، طبق قانون، مجازات های سنگینی شامل حبس، و شلاق برای این افراد در نظر گرفته می شود.

دادستان عمومی و انقلاب سمنان با بیان اینکه اصحاب رسانه و مطبوعات باید تا برگزاری انتخابات، در مسایل تبلیغاتی و مطالب منتشره خود قانون را دقیق رعایت کنند و از تخلف و سیاه‌نمایی و تخریب دوری کنند، گفت: براساس قانون انتخابات، چنانچه تخلفی از خبرگزاری ها، نشریات، مطبوعات و شبکه های اطلاع رسانی گزارش شود، یک تا سه ماه این رسانه های جمعی حق فعالیت نخواهند داشت.

وی ادامه داد: رعایت اخلاق انتخاباتی باید در اولویت کاری نامزدهای انتخاباتی و طرفدارن‌شان باشد و اخلاق‌مداری و توجه به مسایل شرعی و اجتماعی در رقابت نامزدها می تواند در کاهش تخلفات انتخاباتی تاثیرگذار باشد.

آسیابی اضافه کرد: باید تبلیغات در چارچوب قانون باشد و نامزدها از تبلیغاتی که باعث هتک حرمت و اختلاف افکنی در جامعه می شود خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی سمنان تصریح کرد: هریک از نامزدهای انتخاباتی و طرفدارانشان در تبلیغات و در هر مرحله از برگزاری انتخابات چنانچه از چارچوب و خطوط قرمز انقلاب اسلامی عبور کنند، قانون با هوشیاری، شدیدترین برخوردها را با این افراد خواهد کرد.
انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.