برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم پاییزی شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از دود و دم شهر تهران باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.
 

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان، بوستان گفتگو در منطقه 2 تهران است که با مساحت 144 هزار و 580 متر مربع در اردیبهشت ماه سال 1382 در محدوده غربی پایتخت به وسیله سازمان پارک ها و فضای سبز  افتتاح شده است و جزء یکی از زیباترین و بزرگ ترین پارک های شهر به شمار می رود.

معماری باغ دیگر کشورها را در بوستان گفتگو ببینید

در طراحی بوستان گفتگو از فرهنگ و معماری سایر کشورها استفاده شده است و روش های ساخت پارک‌ در دیگر کشورها (از جمله انگلستان، فرانسه و ایتالیا) به شهروندان و بازدیدکنندگان از این بوستان معرفی می شود. در قسمت میانی باغ ایتالیایی بوستان گفتگو، مجسمه‌ای از حضرت مریم(س) که هدیه فرانکو شیروکی؛ هنرمند ایتالیایی است، به عنوان نماد صلح و دوستی میان ملل مختلف نصب شده است.

تشریح فضای بوستان گفتگو و پوشش گیاهی آن

حدود  7 هکتار از وسعت بوستان گفتگو به کاشت گونه‌های گیاهی فصلی و دائمی اختصاص یافته است و پوشش گیاهی این بوستان از تنوع بسیار خوبی برخوردار است.

 در توضیح پوشش گیاهی بوستان گفتگو می توان از انواع درختان چنار، اقاقیا، سدروس، توت، سروخمره ای، کاج مشهد، ماگنولیا، کبوده، میخک هندی، چرم لیفه، نوئل، توری، صنوبر نام برد.

وجود انواع درختچه ها مثل بربریس، سوداغ، بوداغ، پیراکانتا، مورد، سنجد زینتی، ارغوان، فوتینیا ( سه رنگ ) گل یخ و گل شرابی، گونه های نادر نظیر بامبو، فالاریس و برجینیا نیز بر سرسبزی و زیبایی بوستان گفتگو افزوده است.

نمایش تندیس های مشاهیر و بزرگان مانند امیرکبیر، محمدعلی صنعتی، رودکی، سعدی، مدرس، سیمون بولیوار و حضرت مریم نیز از دیگر جذابیت هایی است که  مورد توجه بازدیدکنندگان از بوستان گفتگو قرار می گیرد.

معماری باغ دیگر کشورها را در بوستان گفتگو ببینید

امکانات رفاهی بوستان گفتگو

از جمله امکانات رفاهی بوستان گفتگو می‌توان به وجود کتابخانه چند رسانه ای فضای سبز، آمفی تئاتر روباز، کتابفروشی، خانه سلامت، خانه اسباب‌بازی، زمین بازی، 2 باب  زمین‌ اسکیت، رستوران، مسجد، 8 عدد آبنما و 3 چشمه سرویس بهداشتی در این بوستان  اشاره کرد.

در بوستان گفتگو برای کودکان نیز امکانات تفریحی و گردشی خوبی وجود دارد و از جمله آن وجود زمین بازی برای کودکان با وسعتی برابر با ۴۹۱ متر مربع است. همچنین یک رستوران در مرکز بوستان واقع شده و از مساحتی در حدود ۱۵۰۰ مترمربع برخوردار است. وجود دریاچه در مجاورت این رستوران باعث شده که فضایی دلپذیر برای مراجعه کنندگان به وجود بیاید.

وجود 8 آبنما در قسمت های مختلف بوستان گفتگو که دارای فواره و نورپردازی زیبا، طراحی و اجرا شده، از جمله دیگر زیبایی های این بوستان است.

طراحی بوستان گفتگو تا حد زیادی، متناسب با شرایط اقلیمی منطقه انجام شده است و این بوستان محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران، همچون نمایشگاه گل و گیاه است.

 معماری باغ دیگر کشورها را در بوستان گفتگو ببینید

توصیه مسیر یاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رسیدن به بوستان گفتگو

پارک گفتگو در محدوده ای واقع شده است که  از شمال به مجموعه پل‌های تقاطع بزرگراه شهید حکیم، از جنوب به خیابان جواد فاضل، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به کوی نصر (گیشا) محدود می‌شود.

بهترین راه برای رفتن به بوستان گفتگو با وسایل نقلیه عمومی، از طریق ایستگاه مترو توحید است که پس از پیاده شدن در ایستگاه توحید، باید با استفاده از اتوبوس های تندروBRT خط پارک وی به این بوستان بروید. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس های تندرو به پارک گفتگو ایستگاه BRT گیشا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار