برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم پاییزی شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از دود و دم شهر تهران باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان پارک بعثت است که در نقطه جنوبی شهر تهران واقع شده است. این پارک در سال 1352 تاسیس شده است و مساحت آن در حدود 53 هکتار  برآورد شده است.

پارک تفریحی بعثت از آن جهت که در کنار ترمینال جنوب قرار گرفته است محل استراحت بسیاری از مسافرانی است که در شهر تهران مهمان هستند و خوشبختانه به عنوان یک مکان تفریحی مورد استقبال آن ها نیز قرار می‌گیرد.

پایان هفته ای شاد و مفرح را در پارک بعثت، سپری کنید 

 تشریح فضای داخلی پارک بعثت و پوشش گیاهی آن

بوستان بعثت دارای 3 ورودی از جهت های شمالی، جنوبی و شرقی است و این مجموعه اولین مجموعه تفریحی و ورزشی به شمار می رود که در جنوب شهر تهران، در دوره پهلوی دوم احداث شد و تاثیر مهمی در بهبود شرایط هوای جنوب پایتخت داشت و همچنین به عنوان مرکزی برای تفریح‌، به شدت مورد توجه اهالی خیابان‌های جنوبی تهران قرار گرفت.

از جمله پوشش های گیاهی پارک بعثت می توان به وجود درختانی چون سپیدار، نارون، چنار، سرو، توسکا، بلوط، کنار، زبان گنجشک، ارغوان، اقاقیا، بیدمجنون، صنوبر و کاج اشاره کرد که فضای سرسبز و خوش آب و هوایی را در این بوستان به وجود آورده است.

 پایان هفته ای شاد و مفرح را در پارک بعثت، سپری کنید

امکانات رفاهی بوستان بعثت

از جمله امکانات رفاهی پارک بعثت می توان به 2 دریاچه پرورش ماهی، قایقرانی و آبیاری این پارک اشاره کرد و دریاچه این پارک به گونه ای احداث شده است که جزیره ای را در بر گرفته و لانه های پرندگان مختلف در آن بنا شده است. همچنین حضور و  اجتماع اردک و غازها نیز خالی از زیبایی نبوده و قایق های دریاچه نیز در کنار آن پهلو می گیرند.

وجود دیگر امکانات تفریحی مثل قطار سراسری که امکان دید و بازدید در سایر قسمت های پارک بعثت را فراهم می کند هم یکی از مواردی است که برای گردشگران و بازدیدکنندگان جذابیت خاصی دارد.

از جمله تجهیزات رفاهی پارک بعثت هم می توان رستوران‌، نمازخانه، آبنما، کتابخانه، وجود 4 باب گلخانه، سالن آمفی تئاتر روباز، زمین بازی کودکان، درمانگاه، آلاچیق، بوفه، مهدکودک بهزیستی، شهربازی، پارکینگ و سرویس بهداشتی را نام برد.

در تشریح امکانات ورزشی پارک بعثت باید به وجود زمین ورزشی فوتبال‌، والیبال‌، بسکتبال و تنیس اشاره کرد که همه آن ها در بخش کانون پرورش فکری این پارک بنا نهاده شده اند و دو مجتمع ورزشی و یک باب استخر نیز در مجاورت بوستان بعثت واقع شده است.

 پایان هفته ای شاد و مفرح را در پارک بعثت، سپری کنید

توصیه مسیر یاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رسیدن به بوستان بعثت

پارک بعثت از شمال به خیابان شهید احمد سمیعی، از جنوب به بزرگراه بعثت‌، از غرب به خیابان محمد بخارایی و از شرق به خیابان شهید عباس صابونیان محدود شده است.

برای رفتن به بوستان بعثت می توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی چون مترو نیز به این بوستان وارد شوید. فاصله این پارک تا نزدیکترین ایستگاه اتوبوس های تندرو(بی.آر.تی) که ایستگاه مولوی است، 2.2 کیلومتر و تا نزدیکترین ایستگاه مترو که مترو (ترمینال جنوب) است 900 متر و در واقع کمتر از یک کیلومتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هدیه عبداللهی
۲۱:۳۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
به نظر من پارک بحثت جای خوبی برای فردا سیزده بدر ولی یه سوال دارم؟سیل به پارک.بحثت میزنه
آخرین اخبار