کاهش بی‌سابقه ذخایر نفت خام آمریکا و ایجاد اختلال در کارکرد یک خط لوله انگلیس باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال کاهش بی سابقه ذخایر نفت خام آمریکا و ادامه تعطیلی یک خط لوله در دریای شمال، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) باز هم با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 64 سنت افزایش (معادل 1 درصد) به 63 دلار و 98 سنت در هر بشکه رسید. در معاملات روز گذشته بهای نفت خام برنت پس از آنکه به بالای 65 دلار در هر بشکه رسید، با یک دلار و 35 سنت (معادل 2.1 درصد) کاهش همراه بود. بهای طلای سیاه روز گذشته برای نخستین بار از اواسط سال 2015، به بالای 65 دلار رسیده بود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 42 سنت افزایش (معادل 0.7 درصد)، 57 دلار و 56 سنت در هر بشکه معامله شد.

بزرگترین خط لوله انگلیس در دریای شمال به دلیل ایجاد اختلال در آن تا چند هفته آینده تعطیل خواهد بود. این خط لوله روزانه 450 هزار بشکه نفت را منتقل می کرد.

مؤسسه نفت آمریکا هم روز گذشته اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته با 7.4 میلیون بشکه کاهش همراه بوده است. این در حالیست که کارشناسان پیش بینی کاهش 3.8 میلیون بشکه ای نفت را کرده بودند.

افزایش بهای نفت در حالی رخ داده است که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک هم برای کمک به مقابله با اشباع بازار تلاش می کنند. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر در نشستی موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند.

در آستانه برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا امروز با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1243.78 دلار معامله شد. قیمت طلا در معاملات روز گذشته به پایین ترین سطح در 5 ماه اخیر رسیده بود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار