فرماندار تهران گفت: نیم درصد از عوارض شهرداری تهران باید به ساخت و ساز کتابخانه‌های عمومی اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسیفرهادی فرماندار تهران در جلسه اعضای شورای شهر با استانداری که در ساختمان استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نیم درصد از عوارض شهرداری تهران مربوط به ساخت و ساز کتابخانه‌های عمومی باید اختصاص یابد.

وی افزود: متاسفانه در سال ٧٠ میلیارد از حساب شهرداری برداشت و در سطح کشور هزینه می‌شود، اما شهرداری این نیم درصد را برای ساخت و ساز کتابخانه در اختیار انجمن قرار نداده است که امیدواریم شورا این پرداخت‌ها را انجام دهند.

فرهادی اذعان کرد: طبق مصوبه شورای امنیت مقرر شد تا سال ١٣٠٤ تعداد کلانتری های تهران به ٢٠٠ برسد اما اکنون ٨٣ کلانتری داریم.

 فرماندار تهران بیان کرد: ٣ هزار و ٥٠٠ هکتار بافت فرسوده در تهران داریم و یک میلیون و ٥٠٠ هزار تن در این بافت های فرسوده سکونت دارند. با توجه به اینکه زلزله، ایرانگردی را آغاز کرده است باید در طول حضور این شورا بعد از ٤ سال یک درصدی مثلا 10 یا ٢٠ درصد بافت فرسوده بازسازی شود.

 وی گفت: ساختمان پلاسکو به سالگرد خود نزدیک می شود و انتظار می رود مجوز ساخت و ساز صادر شود.

 فرهادی افزود: باید برای تجمعات همیشگی شهرک زیتون چاره ای اندیشید و پیشنهاد می شود صفر تا صد آن در اختیار شهرداری قرار دهد و شهرداری مالکان این شهرک را از آنجا نجات دهد و این منطقه را فضای سبز کند.

 وی در پایان عنوان کرد: از شهرداری می خواهیم ساختمان بانک ملی که در آن انتخابات برگزار می شود را خریداری و هدیه کنند به فرمانداری تا بتوانیم به این ساختمان نقل مکان کنیم.

 انتهای پیام/

صحبت های فرهادی فرماندار تهران در دیدار به اعضای شورای شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار