سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر به همراه ۸۰ سازمان غیردولتی دیگر در بیانیه‌ای از شورای امنیت خواست هر چه سریع‌تر بحران روهینگیا را حل و فصل کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت دیده‌بان حقوق‌بشر، 80 سازمان و موسسه غیردولتی به همراه سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کردند برای حل بحران مسلمانان روهینگیا وارد عمل شود.

این سازمان ها در یک بیانیه مشترک خواستار اقدام فوری، هماهنگ و موثر بین المللی برای حل و فصل بحران روهینگیا شدند. در این بیانیه آمده است: « محکوم کردن دولت میانمار به پایان تجاوزات و اقدامات خشونت آمیز این کشور (علیه مسلمانان) منجر نخواهد شد.»

این سازمان ها در بیانیه مشترک خود جنایات نیروهای امنیتی میانمار علیه اقلیت مذهبی روهینگیا را "جنایت علیه بشریت" خواندند و از شورای امنیت خواستند همه راه های ممکن برای برقراری عدالت و مسئولیت پذیری از جمله اقدام از طریق دادگاه های بین المللی را بررسی کند. همچنین در این بیانیه از شورای امنیت خواسته شده است تحریم های تسلیحاتی علیه دولت میانمار و نیروهای امنیتی این کشور که مسئول انجام جرائم علیه مسلمانان روهینگیا هستند، اعمال شود.

سازمان دیده بان حقوق بشر، مرکز عدالت جهانی، مرکز توسعه قوانین بین الملل، کمپین برمه، شبکه حقوق بشر برمه، سازمان عفو بین الملل و شورای اروپایی روهینگیا از جمله امضاکنندگان این درخواست بودند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار