رئیس انجمن توسعه گردشگری وزارت بهداشت گفت: سالیانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر تحت عنوان توریست سلامت به کشور وارد می‌شوند.

15 مرکز  درمانی کشور پذیرای بیماران خارجی / مراجعه 300 هزار گردشگر سلامت به ایرانمحمد جهانگیری رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:‌ گردشگری سلامت یکی از 10 روند حوزه بهداشت و درمان محسوب می‌شود که ظرفیت‌های خوبی در این خصوص در ایران دیده می‌شود و وزارت بهداشت در سال گذشته اقدامات خوبی را در این حوزه انجام داده است.

وی بیان کرد: سالیانه نزدیک به 300 هزار گردشگر سلامت در حوزه‌های بستری و سرپایی به کشور وارد می‌شوند و از خدمات بهداشتی و درمانی مراکز بیمارستانی ایران جهت درمان بیماری خود استفاده می‌کنند.

ایران از لحاظ پزشکی و طبابت در منطقه منحصر به فرد است

جهانگیری با بیان اینکه، کشورمان از لحاظ پزشکی و طبابت در منطقه منحصر به فرد است،‌ افزود: ایران از لحاظ طبابت و ارائه خدمات مناسب در سطح منطقه منحصر به فرد است و به نظرم برای افزایش توریست های سلامت باید مشکل انتقال پول و ارز به داخل برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه، خطوط پروازی به اندازه کافی در کشور برای انتقال گردشگران سلامت به مراکز درمانی وجود ندارد،‌ افزود: گردشگران سلامت برای تهیه ویزا برای خود و همراهانشان متاسفانه زمان زیادی را معطل می‌شوند و این در حالی است که کشورهای رقیب ویزا‌های سلامت را در کمترین زمان ممکن و با حداقل قیمت‌ها به گردشگران سلامت ارائه می‌دهند.

جهانگیری عنوان کرد: در حال حاضر 15 نقطه از کشور برای پذیرایی از گردشگران سلامت در نظر گرفته شده است که کارهای اولیه آنها انجام و تعداد پنج مرکز در حال راه‌اندازی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار