رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از جزئیات قرارداد کره جنوبی با مازندران برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی خبر داد.

قاسم جان بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه کره، کشورهای ایتالیا، ترکیه، ژاپن و چند کشور دیگر به صورت جدی برای ساخت بیمارستان در ایران اعلام آمادگی کردند، گفت: تفاهم نامه ای بین ایران و کره جنوبی برای ساخت بیمارستان امضا شده که برای این امر زمین پردیس دانشگاه علوم پزشکی واقع در بزرگراه ساری - فرح آباد را برای ساخت بیمارستان پیشنهاد دادیم که در نهایت طرف کره ای زمین ماهفروجک را به خاطر موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان‌تر مردم قبول کردند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه چهارشنبه 29 اردیبهشت نماینده شرکت کره ای برای بازدید مجدد زمین به مازندران سفر می کند و پس از آن هم کارهای مقدماتی انجام می شود.

جان بابایی با بیان اینکه کارهای مقدماتی 2 تا 3 ماه زمان می‌برد، عنوان کرد: طبق صحبت های صورت گرفته ساخت بیمارستان هزار تختخوابی در زمین 15 هکتاری ماهفروجک باید در مدت 3 سال به پایان برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشگی مازندران با بیان این بیمارستان با رعایت تمامی استانداردهای جهانی ساخته می‌شود،  تاکید کرد: در بیمارستان هزار تختخوابی مازندران خدمات با تعرفه دولتی ارائه می شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه استان مازندران آمادگی پذیرش بیماران سایر کشورها را دارد اما برای جذب توریست سلامت به تعداد بیشتری تخت بیمارستانی نیاز است که بر اساس گزارش های رسمی هم اکنون 15 بیمارستان جدید با هزار و 979 تخت بیمارستانی در مازندرن در قالب طرح تحول نظام سلامت در دست ساخت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره هزینه ساخت این بیمارستان گفت: هزینه کلی طرح هنوز برآورد نشده ولی بر اساس استانداردهای بین المللی برای هر تخت در ساخت چنین بیمارستان‌هایی 9 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی در خصوص نحوه سرمایه گذاری شرکت کره ای بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید 15 درصد از کل هزینه‌های ساخت این بیمارستان را بپردازد و بقیه مبلغ را شرکت کره‌ای تامین می کند.

جان بابایی تاکید کرد: این بیمارستان پس از ساخت به صورت کامل در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفته و اعتبارات در قالب وام تامین و در دوره زمانی 10 ساله به صورت قسطی بازپرداخت می شود.

وی یادآور شد: هم اکنون مازندران با بیش از سه میلیون جمعیت و میزبانی از حدود 30 میلیون مسافر در سال 34 بیمارستان دولتی و خصوصی با بیش از چهارهزار تخت بیمارستانی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.