برادر و خواهر بروجنی، دو مقام برتر مسابقات جهانی حساب ذهنی و چرتکه‌ای در مالزی را کسب کردند.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ طا‌ها و صبا صابریان دانش‌آموزان بروجنی موفق به کسب دو مقام برتر بیست و دومین دوره مسابقات جهانی حساب ذهنی و چرتکه‌ای (UCMAS) سال ۲۰۱۷ شدند.

بر اساس این گزارش؛ طا‌ها صابریان در سطح Higher B و صبا صابریان در سطح Intermediate B، هر دو مقام سوم این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

این برادر و خواهر بروجنی که با تمثال شهید مدافع حرم علیرضا جیلان در این دوره از مسابقات حضور یافتند، افتخار قهرمانی خود را به خانواده این شهید والامقام تقدیم نمودند.

بیست و دومین دوره مسابقات جهانی حساب ذهنی و چرتکه‌ای (UCMAS)، دهم و یازدهم دسامبر ۲۰۱۷ برابر با ۱۹ و ۲۰ آذرماه ۱۳۹۶ و با حضور ۲۲۰۰ شرکت کننده از ۳۵ کشور، به میزبانی مالزی در کوالالامپور برگزار شد.

گفتنی است: طا‌ها صابریان دانش آموز دبیرستان نمونه اندیشه شهر بروجن، سال گذشته و در بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی حساب ذهنی در سال ۲۰۱۶ در دبی هم موفق به کسب مقام دوم در سطح intermediate A گردید.

آموزش برنامه حساب ذهنی (UCMAS) از چهار سال پیش در بروجن و از امسال به طور رسمی در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

سیستم محاسبه ذهنی (UCMAS) ترکیبی است از یک ابزار تدریس باستانی (چرتکه) با مهارت‌های مدرن آموزشی که با هماهنگی بین دو نیمکره راست و چپ مغز و استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه، باعث افزایش ظرفیت و پویایی ذهن و مهارت‌هایی مانند مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله می‌شود.

این برنامه منحصر به فرد برای رشد، در سال ۱۹۹۳ توسط دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد.

بروجن (مرکز شهرستان بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ش

درخشش در مسابقات جهانی حساب ذهنی و چرتکه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار