هشتمین دوره مسابقات ریاضیات کانگورو، 26 فروردین، در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، از برگزاری هشتمین دوره مسابقات ریاضیات کانگورو، همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

پوران حق گوی افزود: این رقابت علمی، از ساعت  9:30 روز پنج شنبه 26 فروردین ماه جاری، به مدت 90 دقیقه در مناطق آموزشی ناحیه یک و دو شهرکرد، لردگان، کیار، فارسان و اردل برگزار می شود.

وی اضافه کرد: کارت ورود به جلسه مسابقه از روز شنبه 21 فروردین، از طریق سامانه مربوطه به نشانی اینترنتی mathkangaroo.srttu.edu در اختیار مدیران مدارس محل تحصیل دانش آموزان شرکت کننده و نیز مدیران حوزه های برگزاری مسابقه قرار می گیرد.

گفتنی است: ریاضیات کانگورو یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های ترویج ریاضیات در دنیاست که با هدف ارتقای درک ریاضی دانش‌آموزان و رشد توانمندی آنان برای لذت بردن از فعالیت‌های هوشمندانهٔ ریاضی در بیش از ۷۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

روز و مسابقهٔ ریاضیات کانگورو، که در ماه مارس (فروردین) هر سال، در تمام کشورهای عضو برپا می‌شود، در حقیقت روز جشن گرفتن برای ریاضیات است.

Ÿدر ایران هم روز و مسابقهٔ ریاضیات کانگورو، آخرین پنج‌شنبهٔ فروردین هر سال، به طور هم‌زمان در مدارس و مراکز آموزشی سراسر کشور برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/ ش-ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار