رئیس پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان گفت: برگزاری همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران برای بازاندیشی و واکاوی مسائل زنان در ایران خواهد بود.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،امید قادرزاده رئیس پژوهشکده کردستان‌شناسی شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی نکوداشت مادران نمونه استان و همچنین همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا نگاه به زنان به مسئله‌ای اجتماعی تبدیل شود و دانشگاه کردستان به عنوان بازوی فکری و معنویتی تلاش دارد تا در این حوزه و برای ارتقای جایگاه زنان نقشی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان نسبت به مسائل و موضوعات زنان نگاه ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: تاکنون ورود خاص و ویژه‌ای به مسائل زنان نداشته‌ایم اما برگزاری همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران فتح بابی برای بازاندیشی و واکاوی مسائل زنان در ایران خواهد بود.

وی افزود: همایش یاد شده منجر خواهد شد که گفتمان علمی در حوزه زنان آغاز شود زیرا تا زمانیکه به این موضوع نپردازیم حساسیت ایجاد نمی‌شود.

رئیس پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان یادآور شد: گستره تمدنی گستره وسیعی است و تلاش می‌شود در این همایش ملی یک تمرکز بر روی مسائل زنان با نگاهی واقع‌بینانه و علمی برای تغییر نگاه و بینش در عرصه زنان انجام گیرد.

قادرزاده عنوان کرد: سعی می‌شود با همکاری امور بانوان استانداری کتابچه‌ای شامل معرفی شخصیت‌ها و چهره‌های مطرح زنان در عرصه تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و غیره تهیه و تدوین شود تا توانمندی بانوان استان معرفی شود.

وی همچنین بر لزوم برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های زنان در حاشیه این همایش تاکید کرد و گفت: این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای نمایش توانمندی و دستاوردهای بانوان استان کردستان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه زنان با بحران هویت و یک گسست تاریخی مواجه هستیم و باید دانست که شرایط و وضعیت امروز زنان بی‌ارتباط با گذشته آنها نیست و زنان ما چه جایگاه و موقعیت تمدن‌سازی داشته‌اند.

انتهای پیام/ د م

در حوزه زنان با بحران هویت و گسست تاریخی مواجه هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.