نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه ۱۰ و ۱۲ برای پروژه احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شد.

۲۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ابلاغ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه ۱۰ و ۱۲ برای پروژه احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: از این مبلغ ۲۲ میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌های نازلو، شهرچای، باراندوز، سیمینه و گدارچای مهاباد پیش‌بینی شده است.

وی از اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به سازمان جنگل‌ها و مراتع خبر داد و تصریح کرد: این مبلغ نیز صرف طرح‌های مقابله با ریزگرد‌ها می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز شبکه‌های اندازه‌گیری و ۱۰ میلیارد تومان دیگر برای تاسیسات فاضلاب شهر در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: همچنین مرمت و بازسازی تاسیسات آبی به مبلغ ۱۹ میلیارد تومان نیز توسط سازمان آب‌منطقه‌ای استان پیش‌بینی شده است.

بهادری گفت: از مجموع مبلغ ابلاغی ۲۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه، ۱۱ میلیارد تومان نیز برای دهنه‌سازی انهار به ویژه در نازلوچای و باراندوزچای هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد:علاوه بر آن ۱۲ میلیارد تومان برای انتقال پساب تصفویه شده آذربایجان‌شرقی و ۱۰ میلیارد تومان برای تصفویه خانه فاضلاب ارومیه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ن.م

تخصیص اعتبار برای احیا دریاچه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.