رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: یک هزار و ۳۰ راس قوچ و میش در جزیره کبودان سرشماری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛بهزاد شیرپنجه رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه  با اشاره به سرشماری وحوش در جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه افزود: در برنامه سرشماری وحوش کارشناسان اعزامی از اداره کل به اتفاق کارشناسان و محیط بانان پارک ملی و تشکل‌های زیست محیطی وحوش جزیره کبودان را در ۲۲ مسیرجزیره آرزو ۵ مسیر و جزیره اسپیر ۱۰ مسیر سرشماری کردند.

وی ادامه داد: براساس سرشماری اخیر، یک هزار و ۳۰ راس قوچ و میش در جزیره کبودان، ۱۴۴ راس در اسپیر و ۹ راس در جزیره آرزو سرشماری شدند.

شیرپنجه ادامه داد: با توجه به بارندگی‌ها و باتلاقی شدن مسیر جزیره اشک، امکان سرشماری از جزیره فوق میسر نبوده و بمحض شرایط تردد، سرشماری از جزیره اشک نیز انجام می‌شود.

وی گفت: در این برنامه سرشماری وحوش جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه، ۲۷ نفر متشکل از نیروی محیط بان، کارشناس و تشکل‌های زیست محیطی حضور داشتند.

رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه با بیان اینکه هرساله در فصل پاییز سرشماری پستانداران بزرگ جثه جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه انجام می‌شود اظهار کرد: سرشماری بعدی پستانداران بزرگ جثه در اسفند ماه انجام می‌شود و پرندگان نیز در فصل بهار سرشماری خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه آخرین سرشماری وحوش جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه اسفند ۹۴ انجام شده بود افزود: طبق سرشماری سال ۹۴، ۱۶۰۰ راس قوچ و میش در جزیره کبودان، ۱۳۹ راس در اسپیر، ۱۵ راس در آرزو و ۱۶۶ راس قوچ و میش در جزیره اشک شمارش شده بود.

رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه بااشاره به اهداف اجرای این برنامه تصریح کرد: برنامه سرشماری پائیزی به این دلیل صورت می‌گیرد که مشخص شود بعداز فصل زایش درگونه‌های شاخص از اردیبهشت تا خرداد چه تغییری صورت گرفته است.

انتهای پیام/ن.م

بیش از یک هزار راس قوچ و میش در جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه زندگی می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.