با اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان شاخص پوسیدگی دندان در مازندران کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر حسین رنجبران قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: درسه سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه سلامت دهان و دندان خدمات مؤثر‌ی انجام شده است

وی افزود: موضوع پیشگیری از ایجاد پوسیدگی با استفاده از وارنیش فلوراید برای گروه هدف دانش‌آموزی در طرح تحول سلامت دهان یکی از آن خدمات بوده که شاخص پوسیدگی استان را از ۲.۹ به ۱.۸ کاهش داده است.

وی از طرح کلینیک سیار دندانپزشکی در راستای اجرای طرح تحول سلامت و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی با هدف ارتقای سلامت دهان و دندان در مناطق محروم و حاشیه شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر دراستان خبردادو افزود:این طرح در قالب ۲ واحد سیار با حضور یک دندانپزشک، یک دستیار و یک راننده با تمام تجهیزات دندانپزشکی مشغول فعالیت هستند.

حسین رنجبران با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی ما در حوزه سلامت کشور بخش دهان و دندان است گفت:هزینه‌های سنگین دندانپزشکی، مسیر طولانی تا شهر و نوبت‌های بلند مدت کلنیک‌های دندانپزشکی از دلایلی است که مردم مناطق محروم برای ترمیم دندان‌های خراب خودشان اقدامی نمی‌کنند.

وی افزود:برای نخستین بار در تاریخ نظام سلامت کشور، خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی به صورت رایگان به مردم مناطق محروم ارائه می‌شود.

انتهای پیام /ر

کاهش شاخص پوسیدگی دندان در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار