ساخت مرکز درمانی بیماران ام اس غرب مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید به بیماران ام. اس توجه ویژه‌ای شده است، گفت: در استان مازندران هزارو ۵۰ بیمار ام. اس وجود دارد که از این تعداد ۲۵۰ نفر در چالوس و نوشهر هستند.

وی به ارائه خدمات به بیماران ام. اس توسط ۸ مرکز درمانی و داروخانه در استان اشاره کرد و افزود: فرانشیز ام. ار.‌ای و فیزیوتراپی این بیماران را دولت تقبل کرده است و بیماران نیازمند نیز برای فرانشیز دارویی، تحت حمایت قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از گسترش کلینیک‌های تخصصی ام. اس خبرداد و گفت: در سال‌های گذشته گام‌های جدیدی برای درمان بیماری ام. اس برداشته شده است.

موسوی بر استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد برای بیماران ام. اس اشاره کرد و افزود: با توجه به هزینه‌های این بیماری امیدواریم خیرین در این حوزه ورود پیدا کنند.

علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیماری ام. اس در کشور ما بالاتر از نرم جهانی است، گفت: باید به حوزه بیماران خاص توجه ویژه‌ای شود.

وی به اقدامات دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: در این دوره خدمات بهداشتی و درمانی با کمترین هزینه در اختیار مردم قرار گرفت.

نوبخت به مشکلات حوزه سلامت در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در این دوره موسسات خیریه از جمله بنیاد بیماران خاص برای کاهش مشکلات مردم تاسیس شدند و خدماتی را به بیماران ارائه کردند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: در گذشته مردم برای تامین دارو و تجهیزات باید به بیرون از بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند که با اقدام دولت تدبیر و امید مبنی بر اجرای طرح تحول سلامت، مردم همه خدمات را از بیمارستان‌ها دریافت می‌کنند.

وی به کمبود منابع مالی طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی برای اجرای طرح تحول سلامت و حمایت از وزارت بهداشت امادگی دارد.

فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص کشور با بیان اینکه ۵ میلیارد تومان جهت کمک به بیماران خاص هزینه شده است، گفت: بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه ام. اس هزینه شده است.

انتهای پیام/آ

ساخت بیمارستان برای بیماران ام اس در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار