دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار با سفیر عراق پیروزی مردم این کشور علیه تروریست‌ها را غرور آفرین خواند.

تاکید بر همکاری پارلمانی دو کشور/ پیروزی مردم عراق علیه تروریست‌ها غرورآفرین استبه گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ راجح صابر عبود الموسوی سفیر عراق در تهران امروز عصر (دوشنبه، 20 آذرماه ) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار پیروزی نیروهای مسلح، دولت، مردم و مرجعیت دینی عراق علیه تروریسم را غرورآفرین خواند و ضمن تاکید بر روابط ممتاز دو کشور، از تلاش های ارزنده دولت و ملت عراق درحسن مهمان نوازی و برگزاری مراسم پرشکوه اربعین حسینی قدردانی کرد.

وی افزود: تلاش های سفیر جمهوری عراق در تهران در جهت توسعه و تحکیم مناسبات دوجانبه و همچنین اقدامات شبانه روزی سفیر در اعطای روادید به سیل مشتاقان ایرانی شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی (ع) قابل تقدیر است و این اقدام مهم جز با عنایت اهل بیت علیهم السلام و همت عالی مقامات دولت عراق و مساعدت مجموعه تحت مدیریت جنابعالی و دستگاه های ذیربط در دو کشور حاصل نمی شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با توجه به تحولات اخیر فلسطین و اظهارات نابخردانه رئیس جمهور امریکا درباره بیت المقدس بر یکپارچگی و وحدت مسلمین جهان در موضوع فلسطین اشاره و گفت: تصمیم دولت امریکا در شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی، از هیچ گونه اعتباری برخوردار نیست و قدس جزء جدایی ناپذیر فلسطین است و با اینگونه اقدامات هویت قدس و مسجد الاقصی تغییری نخواهد کرد.

امیرعبداللهیان همکاری های پارلمانی دو کشور ستود و آن را حائز اهمیت خواند.

راجح صابر عبود الموسوی سفیر جمهوری عراق در تهران نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت و پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروه های تروریستی تکفیری در عراق گفت: در اوضاع پیچیده کنونی منطقه روابط ممتاز ایران و عراق حائز اهمیت است.

وی افزود : اشتراکات دینی و فرهنگی ایران و عراق تقویت هر چه بیشتر روابط راهبردی دو کشور را رقم زده است .

راجح صابر عبود الموسوی با اشاره به برگزاری مراسم عظیم اربعین حسینی گفت: با توجه به تاثیر به سزای این مراسم در همگرایی دو ملت و دو دولت عراق و ایران، نهایت تلاش و سعی خود را در هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم و رفع کاستی های احتمالی در آینده به کار خواهیم بست.
وی در پایان در خصوص برخی موضوعات منطقه‌ای، بین المللی و پارلمانی مواضع دولت عراق را تبیین کرد.

پایان پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار