قطب الدین صادقی، به عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز معرفی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جلال قلعه شاخانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز که در محل تالار ونوس این شهرستان برگزار شد، گفت: تئاتر کوردی سقز بایستی به واکاوی فرهنگ و ادبیات کوردی از منظر هنر تئاتر به عنوان بخشی از بدنه تئاتر ملی بپردازد.

وی دکتر قطب الدین صادقی را از چهره های سرشناس و فاخر را به سمت دبیری پانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز منصوب کرد و افزود: با توجه به ویژگی ها و ابعاد شخصیت علمی و هنری قطب الدین صادقی، وی شایستگی احراز دبیری پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوردی سقز را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این انتصاب در راستای کیفیت بخشی، انسجام ساختاری و تقویت بعد علمی جشنواره تئاتر کردی سقر صورت می گیرد، عنوان کرد: جشنواره تئاتر سقز بایستی ویترینی برای به نمایش گذاشتن بهترین محصولات یک دوره تولیدات نمایشی مبتنی بر متون تولیدی و تازه نگاشته شده و در راستای اهداف جشنواره باشد.

وی درپایان  با اشاره به پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره تئاتر کوردی سقز گفت:آنچه که برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره تئاتر کوردی یک ضرورت بنیادین است، توجه به فرهنگ و ادبیات کوردی است که به دامنه محدودی از هنرمندان خبره محدود نخواهد شد.

انتهای پیام/م

انتصاب قطب الدین صادقی، به عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار