مجری طرح خط لوله نفت خام از گوره به جاسک:

احداث ۳ ایستگاه خط انتقال نفت خام از گوره به جاسک در استان بوشهر

مجری طرح انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک از احداث ۳ ایستگاه اصلی انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک در استان بوشهر خبر داد.

احداث ۳ ایستگاه خط انتقال نفت خام از گوره به جاسک در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد سقایی صبح یکشنبه در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک اظهار داشت: این طرح هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال دارد و ۳ استان بوشهر، هرمزگان و فارس را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنده مناقصه لوله‌های این پروژه مشخص شده است، ادامه داد: کل اعتبار این پروژه ۲ میلیارد دلار خواهد بود این مبلغ بدون محاسبه مخازن تعیین شده است.

مجری طرح انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک تصریح کرد: سه ایستگاه اصلی از پنج ایستگاه انتخال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک در استان بوشهر قرار می گیرد و از این رو استان بوشهر نقش مهمی در اجرای این طرح خواهد داشت.

سقایی با بیان اینکه اجرای این پروژه ۳۶ تا ۵۴ ماه طول می‌کشد، اضافه کرد: با توجه به تاکیدات استاندار بوشهر، در اجرای این طرح تاکید مجموعه وزارت نفت هم بر استفاده از نیروهای انسانی بومی در مشاغل مورد نیاز این پروژه خواهد بود.

گذر خط لوله از ۶ شهرستان استان بوشهر

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر هم گفت: طرح انتقال خط لوله نفت خام از گوره به جاسک در استان بوشهر از شهرستان دیلم آغاز می‌شود و با گذر از شش شهرستان استان در شهرستان دشتی از حوزه استان بوشهر خارج می شود.

سهیل مهاجری یادآور شد: این طرح در شهرستان دیلم از ۱۹۰ کیلومتر اراضی ملی عبور می کند ضمن اینکه ۷۶ کیلومتر از این اراضی هم مستثنیات است.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.