مدیر امور برق منطقه 2 شرکت توزیع نیروی برق اهواز از آغاز تعویض 2 هزار مقره شبکه برق شمال غرب این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت توکلی، مدیر امور برق منطقه 2 شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد: کار تعویض 2 هزار مقره سرامیکی با سیلیکونی از سطح شبکه برق شمال غرب این کلانشهر با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون ریال آغاز شد.

وی تصریح کرد: این عملیات به منظور ساماندهی شبکه و مقابله با بحران ناشی از گرد و غبار درحال انجام است.

توکلی اذعان داشت: هجوم گرد و غبار با منشا داخلی در چند سال اخیر آسیب زیادی به شبکه برق این شهرستان وارد کرده که با بروز اندکی باران، امکان وقوع قطع برق بالا رفته و در نتیجه ارایه خدمات رسانی مطلوب را به شهروندان را مختل می کند.

مدیر امور برق منطقه 2 شرکت توزیع نیروی برق اهواز در ادامه اظهار کرد: تلاش داریم با بکارگیری تجهیزات مناسب با شرایط اقلیمی جدید در کلانشهر اهواز، پایداری شبکه را افزایش دهیم.

این مقام مسئول در ادامه افزود: عبور گرد و غبار با منشا داخلی از مناطق آلوده به مواد قلیایی همراه با رطوبت بالا باعث تشکیل ترکیب جدیدی می شود که با نشستن روی شبکه به ویژه همراه با بارش باران خفیف در فصل زمستان و ایجاد اتصال کوتاه احتمال قطع برق را افزایش می دهد.

وی در خصوص برنامه ریزی مقابله با تاثیر گرد و غبار بر شبکه برق بیان داشت: گرد و غبار با منشا داخلی به دلیل نزدیکی کانون دارای غلظت بالایی بود که باعث افزایش هزینه زیادی شده که با برنامه ریزی صورت گرفته و عزم جدی برای بهبود ساختار شبکه تلاش داریم آثار مخرب آن را کاهش دهیم که در نخستین گام مقره های سرامیکی قدیمی را تعویض و با جایگزینی مقره های سیلیکونی جدید با فاصله خزشی بالا، مشکلات مربوط به این قسمت را مرتفع کنیم.

حجت توکلی گفت: کار تعویض 2هزار مقره سرامیکی در شمال غرب اهواز با بکارگیری 15 گروه عملیاتی آغاز شده و در گام نخست مسیرجاده اندیمشک، فرعی توسعه نیشکر دهخدا به طول 10 کیلومتر را زیر پوشش دارد که با بکارگیری 530 مقره سیلیکونی در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

تعویض مقره های برق در شمال غرب اهواز آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.