19آذر نقطه عطف مبارزات مردم منوجان علیه رژیم پهلوی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان منوجان گفت : 19 آذر ماه روز نقطه عطف مبارزه مردم انقلابی منوجان علیه رژیم پهلوی است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام مجید پوراسلام رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان منوجان گفت : 19 آذر ماه برگ زرینی برای مردم شهرستان منوجان است، زیرا دو ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم شهرستان پیام امام را دریافت و علیه رژیم پهلوی اقدام کردند.

وی افزود : مردم این شهرستان در حال مبارزه با رژیم پهلوی بودند، اما 19 آذر ماه نقطه عطفی برای آن بود، ما رسالتی داریم و آن این است که تاریخ را به نسل جدید منتقل کنیم و همه ساله این روز را گرامی بداریم، کمتر شهرستانی در استان کرمان وجود دارد که روز شهرستان داشته باشد.

حجت الاسلام پوراسلامی روز شهرستان را از افتخارات منوجان و جزو یوم‌الله دانست که باید برای نسل جدید منتقل شود و تصریح کرد: تاریخ منوجان تاریخ درخشانی است که برخی از روحانیون و بزرگان با پرچمداری شهرستان این افتخار را به ارمغان آوردند و با اینکه در آن زمان جمعیتی نداشت، اما بیش از 200 شهید، 20 شهید دانش‌آموز، دو شهید طلبه و 500 جانباز تقدیم انقلاب کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی منوجان بیان کرد :جنگ تمام شده است، اما مبارزه همچنان ادامه دارد، امروز جنگ، جنگ فرهنگی است که ما باید پیرو خط امام راحل و راه ایشان باشیم، زیرا ادامه دادن راه امام خمینی (ره) به معنای گوش به فرمان مقام معظم رهبری بودن است.

امام جمعه موقت منوجان نیز با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم اظهار کرد : هدف از برگزاری گرامیداشت روز شهرستان منوجان این است که نسل جوان و کسانی که در نعمت فراوان انقلاب اسلامی زندگی می‌کنند به یاد بیاورند، افرادی برای آسایش حال و انقلاب از جان خود گذشتند تا ما اکنون در رفاه زندگی کنیم.

حجت‌الاسلام حسن سالاری با گرامیداشت یاد کسانی که در آن زمان مردم را با خط و راه امام خمینی (ره) آشنا کردند، عنوان کرد: گرچه آن افراد هم‌اکنون در بین ما نیستند، اما یاد و سلحشوری آن‌ها برای ما ماندگار بوده و این اندیشه را امام (ره) به ما آموخته است.

وی با اشاره به عملکرد فعالان پیرو امام قبل از سال 57 ابراز کرد : با توجه به اینکه منوجان روستایی بیش نبود و بیشتر مبارزات در جیرفت انجام می‌شد، مردم این شهرستان با دست خالی به یاری مردم جیرفت شتافتند و همرزم با آنان مقابل ظلم رژیم پهلوی ایستادگی کردند.

حجت الاسلام سالاری همچنین اظهارکرد: مردم شهرستان با وجود شرایط سخت آن زمان که رژیم پهلوی و ساواک اجازه برگزاری مراسم‌های مذهبی را به مردم نمی‌داد با دشواری مراسم‌های دهه محرم را برپا و مردم را با قیام امام حسین (ع) و اندیشه‌های امام راحل آشنا کردند.

در آیین گرامیداشت روز شهرستان منوجان از فعالان پیرو خط امام (ره) و حضور در راهپیمایی علیه رژیم پهلوی در سال 57 در این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام /ی

رژیم پهلوی و ساواک اجازه برگزاری مراسم‌های مذهبی را به مردم نمی‌داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار