با یک میلیون هکتار فرونشست دشت، نباید منتظر زلزله بود چراکه زلزله را خودمان به وجود آوردیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسینعلی ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در همایش خاک، بستر تولید و زندگی گفت: فرسایش ۱۵ تا ۱۶ تنی خاک در هکتار در مازندران زنگ خطری است که باید به خوبی شنیده شود.

وی با بیان اینکه این فرسایش دو نیم برابر فرسایش جهان و سه برابر آسیا است، افزود: آبخیزداری در استان به خوبی اجرا نشد و براساس آمار سازمان منابع طبیعی، یک میلیون هکتار فرونشست دشت داریم و این یعنی نباید منتظر زلزله باشیم چراکه زلزله را خودمان به وجود آوردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: اگر برای تولید محصول به ۲۵ سانتی‌متر خاک زراعی نیاز باشد، ۱۵ تا ۲۰ هزار سال طول می‌کشد عرصه خاک برای کشاورزی شکل گیرد.

ابراهیمی از کاهش وسعت جنگل‌های شمال خبر داد و گفت: سطح جنگل‌های شمال ایران ۳ میلیون و ۴۰۰ هزارهکتار بود که اکنون به کمتر از ۲ میلیون هکتار رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: درختان جنگل‌های مازندران را قطع می‌کنند و چوب را برای استفاده به استان‌های تهران، سمنان و سایر استان‌ها حمل می‌کنند و تجهیزاتی که ساخته می‌شود را دوباره به برای فروش به استان ما می‌فرستند.

انتهای پیام/ر

فرونشست دشت‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار