رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای تأمین مالی خط یک قطار شهری اصفهان، مذاکرات زیادی با بانک‌ها صورت گرفت و قرارداد خط سوم مترو هم با بنیاد مستضعفان منعقد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فتح‌اله معین  امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تعداد مصوباتی که در این دوره جدید مدیریت شهری در نظر گرفته شده بی‌نظیر بوده است، اظهار کرد: لایحه شفاف‌سازی برنامه‌های شهرداری و شورای شهر در میان اقدامات سایر شهرداری‌های کشور کم‌نظیر است و این شفاف‌سازی تنها به دلیل احترام به شهروندان اصفهانی انجام شده تا از تمامی اقدامات مدیریت شهری آگاه باشند.

وی افزود: برای تأمین مالی جهت ایجاد خط یک قطار شهری اصفهان، مذاکرات زیادی با بانک‌ها صورت گرفت و قرارداد خط سوم مترو هم با بنیاد مستضعفان منعقد شده است؛ اگر این اقدامات برای ساخت مترو، قبل از این صورت گرفته بود ساخت خط مترو 17 سال طول نمی‌کشید و امیدوارم این موضوع در دوره پنجم شورا به سرانجام برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه استفاده از انرژی خورشیدی و بهبود کسب و کار از لوایح مهم شورای شهر در این دوره بوده است.

وی با اشاره به کمک مالی شورای اسلامی شهر اصفهان به فرمانداری به منظور برگزاری انتخابات گذشته خاطرنشان کرد: این موضوع در دوره‌های قبلی شورای اسلامی شهر بدون مجوز و مصوبه ارائه می‌شد اما در این دوره با لایحه قانونی به سرانجام رسید.

معین عنوان داشت: گزارشات مصوبات شورا برای نمایندگان مجلس و فرمانداری ارسال می شود و اگر تخلفی باشد آنان گوشزد خواهند کرد در صورتی که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است؛ تمامی مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان از طریق سایت رسمی این شورا اطلاع‌رسانی می‌شود و شورای دوره پنجم اصفهان در راستای شفاف‌سازی فعالیت‌های خود جلسات علنی این شورا را به صورت زنده پخش می‌کند.

وی در پایان با اشاره به مطالبات معلولان شهر اصفهان بیان کرد: معلولان طی درخواستی، پیشنهاد برگزاری مسابقات معلولان را داده‌اند و باید اقدامات لازم برای برگزاری این مسابقات توسط تمامی دستگاه‌های ذیربط صورت گیرد. 

 

انتهای پیام/م

 

جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.