لاریجانی از پروژه‌های دراز مدت برای بررسی وضعیت دانش‌آموختگان علوم پزشکی در داخل و خارج از کشور خبر داد.

بررسی وضعیت دانش‌آموختگان علوم پزشکی در داخل و خارج از کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افتتاحیه مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی گفت: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی در راستای ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی کارهای گوناگونی را انجام داده است و طی جلسات گوناگون با هیأت امنا‌ که از متخصصان عرصه پزشکی و آموزش پزشکی هستند مصوباتی را داشته‌ایم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: با ساختارسازی‌، داشتن چارت، جذب اعتبارات و رتبه‌بندی از مجلس و الگوگیری‌ از مؤسسه نیماد‌ و دانشگاه علوم پزشکی تهران در صدد ارتقاء برنامه‌های مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی هستیم‌.

 وی در ادامه از پروژه‌های دراز مدت برای بررسی وضعیت دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی در داخل و خارج از کشور خبر داد و اظهار کرد: با تعاملات بیشتر‌ با مراجعی که در زمینه سیاستگذاری‌ در آموزش پزشکی کار می‌کنند به این نتیجه رسیدیم‌ که باید در این عرصه در اقصی‌ نقاط کشور، رصد فعالیت‌های آموزش پزشکی را داشته باشیم و با برنامه‌ریزی مناسب این موضوع را ساماندهی کنیم‌.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در جمع هیأت امنای‌ مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی، وزیر بهداشت و درمان و سایر متخصصان‌ از افتتاح مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی و مرکز ملی آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای در راستای کیفی‌سازی آموزش پزشکی کشور خبر داد.

 لاریجانی گفت:کسب مرجعیت علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی از جمله اهداف مهم بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است و تاسیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی با همین هدف انجام شده است.

مرکز ملی تحقیقات راهبردی، حافظه سازمانی حوزه آموزش علوم پزشکی کشور

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: این مرکز به عنوان حافظه سازمانی حوزه آموزش علوم پزشکی کشور فعالیت می کند و در نظر است تا در راستای اهداف برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کلیه فعالیت های پژوهشی در حوزه آموزش علوم پزشکی در این مرکز صورت گیرد.

انتهای پیام/

اظهارات باقر لاریجانی در افتتاحیه مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.