محمدعلی صبور رئیس فدراسیون سه گانه گفت: ورزش سه گانه در کشور زیرساخت ندارد، اما امسال توانستیم برای اولین بار چند پایگاه ثابت را احداث کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمدعلی صبور رئیس فدراسیون سه گانه در نشست خبری این فدراسیون اظهار کرد: متاسفانه با توجه به اینکه مسئولان آگاهی نسبت به این ورزش نداشته‌اند و همچنین به دلیل اختصاص کم بودجه نتوانسته‌ایم این رشته را خوب به مردم معرفی کنیم. یکی از مشکلات اساسی ما در ورزش سه گانه کمبود بودجه است. با توجه به ناشناخته بودن این رشته و رغبت مدیران نسبت به فوتبال معرفی خوبی از سه گانه صورت نگرفته است. به دلیل مشکلات نتوانسته ایم حامی مالی جذب کنیم اما کارهایی را آغاز کرده ایم.

رئیس فدراسیون سه گانه افزود: یکی دیگر از مشکلات ما بحث زیرساخت‌ها است. رشته‌هایی مانند تکواندو، جودو، کشتی و... پایگاه ثابت داشته‌اند اما ما از داشتن پایگاه ثابت محروم بوده‌ایم. امسال توانستیم برای اولین بار چند پایگاه ثابت را احداث کنیم. یکی از این پایگاه‌ها در اهواز است که حتی می‌تواند در سطح مسابقه‌های غرب آسیا و آسیای مرکزی در فصل زمستان به عنوان یک پایگاه آموزشی و اردویی استفاده شود. دیگر پایگاه‌های ما در اردبیل،‌ اصفهان، قشم و کیش بوده است.

صبور ادامه داد: یکی از مشکلات و دغدغه‌های اساسی ما کمبود بودجه است. فدراسیون ورزش‌های سه گانه از زمان تاسیس تا پایان سال ۹۵ حدود ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از طرف وزارت ورزش و کمیته، بودجه دریافت کرده است و طبیعی است با این مبلغ نمی‌شود تحولی را ایجاد کرد.

او تصریح کرد: هر ساله از سوی وزارت ورزش و قبل تر از آن سازمان تربیت بدنی به ما اعلام می‌شد که تنها بر روی بخش همگانی فعالیت داشته باشیم نه بر روی بخش قهرمانی و همین باعث می‌شد خروجی ما بیشتر بر روی بخش همگانی باشد. یکی دیگر از تحولاتی که در فدراسیون سه گانه به وجود آمده است این است که برای نخستین بار وزارت ورزش از ما برنامه راهبردی درخواست کرد و من از سلطانی‌فر و داورزنی به خاطر این موضوع تشکر می‌کنم چرا که برای نخستین بار، فدراسیون نقش مستقیمی در تنظیم برنامه‌های خود داشت.

رئیس فدراسیون ورزش‌ های سه گانه در ادامه ۵ اولویت فدراسیون را نام برد و بیان کرد: ۱۰ هدف اصلی جزو برنامه‌های راهبردی ما است که ۵ رکن آن برای ما در اولویت است. ۱- ایجاد و استقرار نظام آماده‌سازی ورزشکاران نخبه ۲- ایجاد و استقرار نظام تشویقی و حمایتی برای ورزشکاران ۳- رفع موانع حضور و ایجاد فرصت مشارکت ۴- ایجاد و استقرار نظام استعدادیابی ۵- ایجاد و استقرار نظام آموزش و تحقیق ورزش سه گانه.

او درباره برنامه‌های خود در بخش بانوان نیز بیان کرد: با توجه به اعتقاداتم در بخش بانوان نیز تلاش می‌کنم که این بحث نیز در جامعه نقش پررنگی داشته باشد. برای نخستین بار ورزش سه گانه را برای بانوان در مرداد ماه راه‌اندازی کردیم که البته با مخالفت‌های بسیاری روبه‌رو شد. تمام برنامه‌های ما بر اساس حفظ حریم‌ها و ارزش‌های جامعه است و تلاش خواهیم کرد با حفظ این حریم‌ها ورزش سه گانه بانوان به فعالیت خود ادامه دهد. همچنین نخستین دوره مسابقه‌های داخلی ورزش سه گانه بانوان سال آینده برگزار خواهد شد.

صبور درباره وضعیت فعلی این فدراسیون گفت: امسال بهترین سال فعالیت فدراسیون بوده است و بهترین نتیجه ورزشکاران در بخش بزرگسالان عنوان سیزدهمی در رقابت های آسیایی بوده که البته با توجه به ظرفیت این رشته در رقابت های اسیایی سال آینده مدال خواهیم گرفت.رییس اتحادیه جهانی ورزش سه گانه نیز سوم اسفندماه سال جاری به ایران خواهد آمد و ما مسابقه‌ای را در بخش بانوان نیز برگزار خواهیم کرد.

صبور در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک بودن انتخابات فدراسیون بسیاری از منتقدان در فضاهای مجازی از او انتقاد می‌کنند پاسخ داد: متاسفانه تعدادی از افرادی که در گذشته در فدراسیون مشغول بودند و من به دلیل عدم توانایی آن‌ها در کار عذر آن‌ها را خواسته‌ام، در فضای مجازی علیه من اقدام کرده‌اند. من سوابق زیادی را از آن‌ها و سوء استفاده آن‌ها از بیت‌المال دارم و حاضر هستم در برابر تمام کسانی که از من انتقاد می‌کنند، تک تک دلایل اخراج‌شان از فدراسیون را بگویم.

انتهای پیام/

اظهارات صبور درباره وضعیت فدراسیون سه گانه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار