سطح زیر‌کشت محصولات با نیاز آبی بالا در اردبیل 15 درصد کاهش داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در جلسه مدیریت بهره‌وری آب افزود: سیاست تغییر الگوی کشت با تاکید بر مدیریت بهره‌وری آب و تولید محصولات با نیاز آبی پائین با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: سند الگوی کشت در ده شهرستان استان تدوین شده است که به موجب آن شهرستان‌ها موظف هستند سطح زیر کشت محصولات با ارزش اقتصادی بالا را افزایش داده و با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری محصولاتی با حداقل نیاز آبی و با صرفه اقتصادی بالا را در منطقه ترویج نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر سطح زیر‌کشت محصولات با نیاز آبی بالا را به میزان 15 درصد کاهش داده‌ایم. سیاست توسعه باغات در اراضی شیب‌دار به مساحت 2500 هکتار به منظور جلوگیری از فرسایش خاک وافزایش درآمد بهره‌بردار و در دست اجرا بودن 1200 هکتار طرح توسعه باغات در اینگونه اراضی و تجهیز آنها به سیستم‌های نوین آبیاری در راستای مدیریت بهینه استفاده از آب و افزایش میزان درآمد سرانه خانوارها صورت می‌گیرد.

وی افزود: در راستای سیاست مدیریت بهینه مصرف آب در استان 68 هزار اصله نهال پسته نیز در بین باغداران توزیع شده است که محصول تولیدی علاوه بر ارزش اقتصادی بالایی که دارد نیاز آبی اینگونه باغات نیز به آب در مقایسه با دیگر درختان مثمره بسیار پائین است از طرف دیگر شرایط آب و هوایی استان نیز از هرلحاظ برای پرورش باغات پسته مطلوب می‌باشد.

 

انتهای پیام/ع

تدوین سند الگوی کشت در ده شهرستان استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.