ابو شریف گفت:آخرین بهانه سازش‌کاران با دولت آمریکا با موضع‌گیری ترامپ نسبت به انتقال سفارتشان به قدس از بین رفت.

این اقدام آخرین بهانه سازش کاران در دل بستن به دولت آمریکا را از بین می‌بردناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی با شگاه خبرنگاران جوان،در واکنش به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این اقدام آخرین بهانه سازش کاران با دولت آمریکا را از بین برد.

 نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین  بیان کرد: اعراب و مسلمانان اگر بخواهند اشتباهات خود را تصحیح کنند، باید تمامی انواع روابط و همکاری خود با رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را حداقل در مسائل مربوط به مسئله فلسطین قطع کنند.

وی در رابطه با موضوع دولت آمریکا در قبال قبله اول مسلمانان جهان تأکید کرد: متأسفانه باید گفت موضع آمریکا  و به طور اخص ترامپ  موضع‌گیری جدیدی نبوده و آنها کینه و نفرت خود را در چه در رابطه با مسئله فلسطین و قدس و چه در رابطه با مسلمانان نشان داده‌اند، دیگر بر کسی پوشیده نیست که دستیاران راست‌گرای وی نیز که اکثرا صهیونیسم می‌باشند تا چه حد با مسلمانان خصومت داشته‌ و دارند.

ابوشریف در ادامه افزود: مشکل در موضع‌گیری ترامپ و دولت آمریکا نیست، بلکه مشکل اصلی در کسانی است که زمینه را برای این اقدام وقیحانه فراهم کردند. رهبران عرب که با پرداخت صدها میلیارد دلار سعی در جلب توجه و محبت وی داشتند و همچنین مواضع رسمی دولت خودگردان فلسطین که همواره بر روی مواضع دولت ایالات متحده شرط بندی و تکیه کرده، مشکل محوری را تشکیل می‌دهد.

ابو شریف خاطرنشان کرد:کشورهای عربی و اسلامی باید موضع شفاف و صریحی را در قبال این اقدام گرفته و با لغو ابتکار عمل عربی آن را طرحی غیرمفید اعلام کنند. همچنین  باید تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را با عنوان یک ساختار سیاسی پس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه  باید از امروز توافق اسلو بین سازمان آزادی‌بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی لغوشده  محسوب شود، تصریح کرد: ما خواستار بازسازی و سازمان‌دهی مجدد سازمان آزادی بخش فلسطین در چهارچوب و اصول مبارزاتی و سیاستی واحد هستیم و در این راستا باید روند آشتی ملت تصحیح و فعالیت‌های مردمی‌گسترده‌ای برای مقابله با خطراتی که قدس، کرانه باختری و به طور کلی مسئله فلسطین را تهدید می‌کند انجام شود.

وی تاکید کرد:باید تمامی امت اسلامی برای مقابله با این خطر به پا خیزند و وظیفه خود را درقبال اولین قبله‌گاه مسلمانان و سومین حرم شریف و معراج‌گاه پیامبر اکرم انجام دهند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار