مدیر مؤسسه نشر آثار امام(ره) اصفهان خبر داد:

برگزاری جشنواره تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسی «روح‌الله» در اصفهان

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان از برگزاری اولین جشنواره تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسی روح‌الله(ره) در اصفهان در اول بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام عباس کمساری امروز در جلسه کارگروه تخصصی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان اصفهان ضمن تأکید بر ترویج اندیشه و گفتمان حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: نظارت بر مباحث ترویجی از جمله مهم‌ترین اهداف مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) است.

وی افزود: جوامع ترویج گفتمان امام(ره) بسیار بزرگ هستند و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، امکانات لازم برای تبلیغات را در اختیار ندارد و همه باید درصدد ترویج گفتمان و اندیشه حضرت امام(ره) باشند؛ ترویج گفتمان امام(ره) مغفول مانده و تنها یاد و خاطره امام(ره) در یک قاب عکس در اتاق مدیران خلاصه شده است.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان با بیان اینکه کلیه ادارات و نهادهای دولتی موظف هستند تا 3 درصد از بودجه فرهنگی خود را برای ترویج اندیشه امام(ره) هزینه کنند، گفت: اگر اندیشه‌ای بخواهد مانا و ماندگار باشد باید با زبان هنر بیان شود چراکه در این صورت جذابیت، مخاطب و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به گزارش عملکرد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی برای آموزش وصیتنامه حضرت امام(ره) با مدیریت خانم طباطبایی(عروس امام خمینی) در قالب 20 درس آماده شده و هم‌اکنون 20 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و به دلیل عدم توانایی در پاسخگویی آنان، این سامانه بسته شده است.

کمساری از برگزاری جشنواره داستان و رمان روح‌اله، برگزاری جشنواره عکس روح‌اله به شکل نمایشگاهی در اصفهان خبر داد و عنوان داشت: اولین جشنواره تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسی روح‌اله(ره) در اول بهمن ماه امسال در اصفهان برگزار خواهد شد.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان بیان کرد: فراخوان این جشنواره در حوزه‌های تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و نمایش‌نامه‌نویسی صورت گرفته است؛ 100 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این میان 45 اثر پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه افتتاحیه این جشنواره در اول بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، تأکید کرد: اختتامیه اولین جشنواره تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسی روح‌اله(ره) در 5 بهمن ماه برگزار خواهد شد و عمده هدف این جشنواره تولید آثار و نمایشنامه‌نویسی با موضوع حضرت امام خمینی(ره) است.

کمساری با اشاره به اینکه اصفهان دارای بزرگ‌ترین بانک اطلاعاتی شعرای آیین‌سُراست، یادآور شد: پانزدهمین جشنواره سراسری شعر مهر بهمن در 12 بهمن با رویکرد گفتمان امام خمینی(ره) در اصفهان برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.