معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: مجتمع پرورش میگو در رودیک چابهار ظرفیت ایجاد بیش از هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید را دارد.

مجتمع پرورش میگو در چابهار ظرفیت ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی را داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مهرداد میرزایی معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان  اظهار داشت: شهرستان‌های ساحلی چابهار و کنارک به عنوان بهشت آبزی پروری و مستعد پرورش میگو شناخته می‌شوند.

میرزایی ادامه داد: ۴۲ هزار هکتار اراضی پرورش میگو در مناطق گواتر، رودیک و کنارک شناسایی شده است.

وی افزود: اقدامات لازم در زمینه انتقال آب از دریا، خرید پمپ آب، ساخت اسکله، کارخانه عمل آوری، آماده سازی و ساخت استخر‌های پرورش میگو با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر آماده سازی زیرساخت‌های مجتمع پرورش میگو با مشارکت سرمایه گذار کشور کویت آغاز شده است، خاطرنشان کرد: اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان و سرمایه گذار بخش خصوصی برای آماده سازی سایت پرورش میگو در رودیک چابهار ۲۵۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده اند.

میرزایی گفت: این سایت در مجموع با هزار و ۵۰۰ هکتار زمین مستعد پرورش میگو و در قسمت‌های غربی ۵۲ استخر و شرقی آن ۲۳۵ استخر پرورش میگو طراحی شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان: در فاز نخست این طرح ۲۵۰ هکتار قرار است آماده سازی و به زیر کشت میگو برود.

میرزایی اظهار داشت: ۸۰ هکتار از فاز نخست آن آماده شده است و در نیمه نخست سال آینده به زیر کشت میگو می‌رود.

وی بیان کرد: در هر هکتار پرورش میگو یک اشتغال مستقیم و ۲ اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: میگو ارزش صادراتی، ارز آوری، برگشت سریع سرمایه و بازار پسندی بالایی نسبت به سایر آبزیان دارد و طول هر دوره پرورش میگو در چابهار ۸۵ روز است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ وستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار