فرماندار چابهار در دیدار با رئیس جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: مالکیت اراضی پرورش میگو در چابهار باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ‌درویشی گفت: انتظار می رود با توجه به نگاه ویژه استاندار در خصوص خط انتقال آب از سد پیشین به منطقه باهوکلات، سازمان جهاد کشاورزی نیز باید تلاش‌های بیشتری در ‌این خصوص انجام دهد‌.

وی با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی و ارتباط گسترده‌ای که با سایر بخش‌ها می‌تواند برقرار کند، افزود: آب به عنوان یک مسئله جدی در کشور است که بخصوص در چابهار با کمبود شدید آن مواجه هستیم که باید تدبیری ویژه در این خصوص اندیشیده شود‌.

فرماندار ویژه شهرستان از چابهار به عنوان قطب میوه‌های گرمسیری یاد کرد که نه تنها شهرستان را پوشش دهد بلکه کل استان می‌تواند از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به تغییر نگاه در آبیاری کشاورزی که باعث هدر رفت آب می‌شود، بیان کرد: باید الگوی آبیاری خود را از سنتی به آبیاری مدرن تبدیل کنیم‌.

وی همکاری و تعامل میان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین شیلات را در زمینه توسعه تولید محصولات کشاورزی، شیلاتی و شهرک های صنعتی مهم عنوان کرد و افزود: با توجه به قابلیت‌ها و استعدادهای این شهرستان برای جذب سرمایه گذاری از سرمایه‌گذاران در این بخش‌ها حمایت می‌کند‌.

وی تصریح کرد: این شهرستان با داشتن آب و هوای مطلوب برای تولید و توسعه محصولات گرمسیری از استعداد و توانمندی ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به این وضعیت ممتاز چابهار می‌تواند به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات گرمسیری در کشور معرفی شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار با اشاره به مالکیت اراضی پرورش میگو، بیان کرد تا زمانی که این طرح تعیین تکلیف نشود، وضعیت بیمه‌ای آنها نیز مشخص نخواهد شد و هر چه سریع تر باید اقدامات لازم در این جهت صورت پذیرد.

درویشی اظهار کرد: منطقه گرمسیری چابهار استعداد و توانایی فراوانی برای کشت و تولید میوه‌های گرمسیری از جمله موز و نارگیل دارد.

فرماندار ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های کشاورزی و تخصیص اعتبارات لازم سطح زیر کشت محصولات گرمسیری چابهار از جمله موز، نارگیل، پاپایا (خربزه درختی)، چیکو، انبه و گواوا(زیتون محلی) افزایش چشمگیری یابد.

انتهای پیام/گ

تعیین مالکیت اراضی پرورش میگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار