مشهد همزمان با روز هفدهم ربیع الاول و میلاد رسول مکرم اسلام(ص)و ششمین امام شیعیان امام صادق(ع) حال و هوای دیگری یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ در این روز هزاران عاشق و دلشیفته اهل بیت(ع) با حضور در حرم رضوی میلاد فرخنده پیامبر مهربانی ها را به پیشگاه ثامن الحجج تبریک و تهنیت عرض می کنند.

تمامی خیابان های منتهی به حرم و تمام صحن ها و رواق های حرم پاسبان ملائک رضوی، چراغانی شده و زائران با اشک شوق در گوشه کنار این مضجع نورانی، این عید فرخنده را به یکدیگر تبریک گفته و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) را بر زبان خویش جاری می کنند.

 

مشهدالرضا میعادگاه دلدادگان رسول مکرم اسلام

 وحدت تشیع و تسنن در خراسان رضوی

در این سرزمین، شیعه و سنی از حیث جغرافیایی نیز همزیستی دیرینه ای دارند. تربت جام، خواف، تایباد، قطب های اصلی حرکت قطار سرنوشت شیعه و سنی در افزون بر هزار سال همجواری است.

هفته وحدت در روزهای بانشاط میلاد رسول خدا که می رسد، صدها هزار ساکنان این شهرها و روستاهای پراکنده اطراف آن، به میعادگاه همدلی و جشن و سرور تبدیل می شوند.

 
ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی در میلاد محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)

 آیین جشن شب میلاد حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) و ششمین امام شیعیان امام صادق(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم رضوی با تلاوت کلام الله مجید و قرائت زیارت امین الله برگزار می شود و با سرودخوانی، تواشیح، مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ادامه دارد.

 

مشهدالرضا میعادگاه دلدادگان رسول مکرم اسلام

 
حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی درباره ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی گفت: در طول سال برخی مناسبت ها و اعیاد مراسم جشن ویژه با حضور تولیت آستان قدس رضوی، نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی، مدیران و مسئولان کشوری، استانی و شهری و عموم زائران و مجاوران امام رضا (ع) برگزار می‌شود که یکی از این مناسبت‌ها هفدهم ربیع‌الاول، سالروز میلاد فرخنده حضرت محمد (ص) و امام جعفرصادق (ع) است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: حضور در این برنامه‌های باشکوه ویژه عموم زائران و مجاوران امام رضا (ع) بوده و حاضران در این محافل نورانی ضمن عرض تبریک این ایام فرخنده به ولی نعتمان علی بن موسی الرضا (ع) می‌توانند از برنامه‌های باشکوه تدارک دیده شده بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.