صدای قدوم مبارک ناصح‌ امین می‌آید که بهانه خلقت است و ملائک هفت آسمان را به انتظار نشانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، طنین مبارک اول‌المسلمین، خاتم‌النبین و داعیا الی‌الله به گوش می‌رسد، قدم‌هایی که ستارگان رقص کنان ورودش را نظاره گرند و عرش از آمدنش به لرزه افتاده کسی که آسمانیان و زمینیان به محمد می‌شناسند آمده تا با پیام خالق هستی جهانیان را به وحدت و دوستی بشارت دهد.

17 ربیع‌الاول که همزمان با میلاد بزرگ اول‌العابدین نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است یکی از چهار روز پرفضیلت سال بشمار می‌رود.

امام صادق (ع) در مورد روز تولد این حضرت فرمودند: در این روز ابلیس از ورود به آسمان‌های هفتگانه محروم شد، شیاطین دور و تمامی بت‌‌ها در بتکده به صورت بر زمین افتادند، ایوان کسری شکست و 14 کنگره آن سقوط کرد، نوری از سرزمین حجاز بر آمد تا به مشرق رسید و سحر ساحران باطل شد.

اختلاف بر سر تاریخ ولادت پیامبر اکرم (ص) بین شیعه و سنی باعث شد تا امام خمینی (ره) با درایت تیزبینانه و برای حذف اختلافات جزئی این فاصله را هفته وحدت بنامند.

*دیدگاه قرآن در مورد وحدت

پروردگار متعال با اشاره به لزوم وحدت در آیه 13 سوره حجرات فرموده است: ای مردم!ما شما را از مرد و زنی آفریدیم و به ملت ها و قبیله ها قرار دادیم تا با یکدیگر شناسایی متقابل حاصل کنید در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست، بستر دید خداوند دانای آگاه است.

*وحدت از نگاه رهبر معظم

حصرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص وحدت می‌فرمایند یکی از صدقات جاریه انقلاب این بود که ایام ولادت بنی اکرم (ص) به عنوان ایام وحدت معرفی شد، باید مسلمانان جهان با هم متعهد شوند و با هم دشمنی نکنند و محور همه کتاب، خدا و سنت بنی اکرم و شریعت اسلام باشد.

هرگاه در طول تاریخ مسلمانان با هم متحد بودند و یکپارچگی و وحدت کلمه داشتند و حول محور اسلام و قرآن عمل کردند حیله‌های دشمنان تأثیری در کار آن‌ها نداشته است و تمام توطئه‌های استکبار را خنثی کرده‌اند.

*وحدت از نگاه امام خمینی (ره)
امام خمینی(ره) وحدت را عامل قدرت و تفرقه را موجب سستی پایه دیانت تلقی کرده و وحدت جهان اسلام برای حضرت امام آرمانی بزرگ تلقی می‌شد. 

ایشان درد و ضعف ملت را در تفرقه می‌داند و مجد و عظمت را در وحدت و همدلی. 

ایشان راهکارهای مؤثری را برای تحقق هم­گرایی و همدلی امت اسلامی ارائه می‌دهند و خود نیز پای در میدان می‌نهد و به بسیاری از آن راهکارها جامه عمل می‌پوشاند. 

امام خمینی (ره) یکی از راهکارهای اساسی وحدت اسلامی را ایجاد حکومت اسلامی می‌دانست و در بیان مفهوم وحدت دو نکته با هم بودن و اجتماع داشتن و اعتصام در راه حق را مطرح می‌کنند و اعتقاد دارند که وحدت حقیقی بدون اعتصام به حبل خدا معنا نخواهد داشت. 

وحدت از دیدگاه امام دارای دامنه وسیعی است و مستضعفان یا مسلمانان در راه اهداف کلی دینی و دستیابی به کمال و رشد مطرح می‌باشد. 

ایشان وحدت را از علل محدثه و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی می‌دانستند،انسجام امت اسلامی در دیدگاه مقام معظم رهبری، به معنای فهم درد مشترک، دشمنیهای مشترک و ظرفیتهای مشترک می‌باشد که در این یک‌نوایی و همدلی است که وحدت، عینیت می‌یابد.

امام وحدت را عامل قدرت و تفرقه را موجب سستی پایه دیانت تلقی کرده و هشدار می‌دهد: تفرقه موجود در بین کشورهای مسلمان یا از خیانت سران ممالک اسلامی و یا از جهل و بی‌اطلاعی آنان است،سنی و شیعه مطرح نیست، در اسلام کرد و فارس مطرح نیست، در اسلام همه برادر و با هم هستیم. 

امروز اختلاف بین ما، تنها به نفع آنهایی است که نه به مذهب شیعه و نه به مذهب سنی و نه به مذهب حنفی و یا سایر فرق اعتقاد دارند ،آنها می‌خواهند نه این باشد و نه آن، راه را این­طور می‌دانند که بین این دو اختلاف بیندازند. 

ما باید توجه کنیم که همه ما مسلمان و اهل قرآن و توحید هستیم و برای قرآن و توحید زحمت بکشیم و خدمت کنیم.

گزارش از ندا فاضلی


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.