معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان گفت: بیش از ۳۰درصد از اماکن عمومی استان همدان مناسب سازی شده است.

مناسب سازی 30درصد از اماکن عمومی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فریدالدین حجت‌الاسلامی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان  با اشاره به اینکه 30 درصد از اماکن عمومی استان مناسب سازی شده است ،افزود: سازمان بهزیستی استان همدان بیش از 34 هزار خانوار معلولان را تحت پوشش دارد و خدمات متنوعی به این عزیزان ارائه می‌دهد.

 وی ادامه داد: بیش از 9هزارخانوار زیر پوشش مستمر سازمان قرار دارند و از مستمری سازمان بهره مند می‌شود.

 حجت الاسلامی با بیان اینکه رقم مستمری امسال بیش از 3 و نیم برابر افزایش داشته است یادآورشد: تا حداقل حقوق مزایا فاصله کمی داریم که دولت قول داده تا پایان دولت دوازدهم به آن عدد دست پیدا کنیم.

 وی اظهار داشت: تمامی خدمات غیرمستمر سازمان که برای 34 هزار خانوار در استان همدان تعریف شده به روز به عزیزان ارائه می‌شود.

 معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان اضافه کرد:  ماهیانه بیش از یک و نیم میلیارد تومان در استان همدان برای مددجویان استان هزینه می‌شود.

وی گفت: این رقم در راستای مسائل غیرمستمر، وسایل بهداشتی کمک توانپزشکی، خدمات کاردرمانی و گفتار درمانی و فیزیوتراپی به صورت کاملا رایگان در اختیار معلولان قرار می‌گیرد.

 این مسئول ابرازکرد: تمام تلاش سازمان  بر این است که 900 نفر که در نوبت خدمات مستمری هستند در چرخه خدمات قرار بگیرند.

 حجت الاسلامی از پیش بینی بیش از 23 میلیارد تومان اعتبار برای سازمان بهزیستی در بحث اشتغال خبرداد و افزود: این رقم نسبت به پارسال بیش از 300 درصد افزایش داشته است.

 معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان ادامه داد: قسمت عمده این عدد در حوزه توان‌بخشی و مختص به معلولان تخصیص خواهد یافت و در تلاش هستیم  تا این عزیزان در مسیر توانمندی و توانمند سازی قرار بگیرند.

 وی اظهار داشت:امیدوارم لایحه حقوق معلولان در دستور کار مجلس قرار گرفته و به تصویب برسد که در این صورت قانون توسط تمام دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است.

 انتهای پیام/ج

مناسب سازی 30 درصد از اماکن عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.