اجلاس آب و هوایی پاریس با حضور سران ۵۰ کشور جهان در ماه جاری در فرانسه برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد سران 50 کشور جهان برای شرکت در اجلاس بزرگ آب و هوایی پاریس در تاریخ 12 دسامبر در این کشور گرد هم می آیند.

از سران حدود 100 کشور جهان برای شرکت در این اجلاس دعوت شده است. توافق آب و هوایی پاریس در سال 2015 تصویب و از سوی 197 کشور جهان امضا شد. با این حال، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در ماه ژوئن اعلام کرد از این توافق خارج خواهد شد. آمریکا توافق آب و هوایی پاریس را در زمان ریاست جمهوری اوباما امضا کرده بود.

ترامپ در این اجلاس شرکت نخواهد کرد. دولت آمریکا قرار است یکی از مقامات سفارت خود در شهر پاریس را برای شرکت در این اجلاس معرفی کند. علاوه بر ترامپ، سران کشورهای چین و هند نیز در این اجلاس شرکت نخواهند کرد؛ اما وزرای خود را به نمایندگی برای شرکت در این گردهمایی اعزام می کنند. «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، و «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا، از شرکت کنندگان قطعی این اجلاس هستند. سران 10 کشور آفریقایی نیز حضور خود در اجلاس آب و هوایی پاریس را تایید کردند.

علاوه بر سران کشورهای جهان، چهره های مشهوری نظیر «لئوناردو دی کاپریو» بازیگر آمریکایی و فعال محیط زیست، به همراه «بیل گیتس»، «آرنولد شوارتزنگر» و «مایکل بلومبرگ» برای شرکت در این اجلاس راهی پاریس می شوند.

یک مقام رسمی فرانسه اعلام کرد در مجموع 2000 نفر از بخش های دولتی و خصوصی کشورهای مختلف در اجلاس آب و هوایی پاریس گرد هم خواهند آمد و 10 اطلاعیه مهم در این اجلاس قرائت خواهد شد.

مکرون به وضوح با موضع ترامپ در قبال توافق آب و هوایی پاریس مخالفت کرد و از وی خواست دیدگاه خود را در این خصوص تغییر دهد. او پیشتر نیز اعلام کرده بود: «تغییرات آب و هوایی مهم ترین کشمکش موجود در عصر ماست.»

 

انتهای پیام/

برگزاری اجلاس آب و هوایی در پاریس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار