نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت:هفته وحدت سوری و تاکتیکی نیست و قرار است با محورهای اشتراک در یک مسیر حرکت تا بتوانیم بر دشمن مشترک غلبه پیدا کرده و اسلام را جهانی کنیم.

وحدت اعتقادی را طلاب شیعه و اهل سنت در جامعه تبیین کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در جمع طلاب شیعه و اهل سنت حوزه ها و مدارس دینی مسجد و مدرسه علمیه مهدیه تربت جام افزود:طلبه ها حوزه شاخصه ها اسلام برای مردم تبین کنند و این امر در فضای وحدت محقق می شود.

وی گفت : هنر انقلاب اسلامی این بود که یک مسئله اختلافی بین اهل سنت و شیعه را به هفته ای برای جشن و شادی تبدیل و این کار حکیمانه بزرگترین خدمت امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمین است.

امام جمعه بجنورد  گفت : انقلاب اسلامی توانسته به جامعه مسلمانان اثبات کند که دین توان مدیریت جهان را دارد و دشمن تلاش می کند ریشه های اسلام را از بین ببرد.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اختلاف بین مذاهب گفت:اختلاف بین شیعه و اهل سنت در مساله غدیر واضح است اما قرار نیست برای رفع اختلاف ها تمام انرژی ها را هدر دهیم وقتی نکات مثبت اسلام و مشترکات بیشتر است و می توانیم با تکیه بر اصول وحدت خدمات مناسبی را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: داعش دشمن شیعه نیست بلکه می خواهد اصل اسلام را نابود کند و بر خلاف اصول دینی با دشمنان مهربان و با مسلمانان خشمگین رفتار می کند و بر پیکر اسلام زخم ها وارد کرده و هزینه ساز شد.


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به آیات الهی در خصوص بهشت و جهنم اظهار داشت : امروز مردم در بهشت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه به دنبال گسترش اسلام باشند و کسانی که متوجه نیستند یا نیروها گرگ استکبار و خود فروخته های موریانه نفاق هستند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود : زهد یعنی در دنیا حاضر باشیم ولی اسیر ابزار های آن نشویم و کار و تلاش بدون اسراف مصادق زهد است که با آن می شود اقتصاد مقاومتی را محقق کرد.

وی افزود: عیب شناسی و آسیب شناسی از مهمترین عوامل رویش بشر است و اگر درد شناس نباشیم نمی توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: بصیرت در جامعه برای تقابل با آسیب ها زندگی با درد شناس محقق می شود و کسانی که نصحیت نمی کنند و توصیه ها را نمی پذیرند خیری در آنها نیست.

امام جمعه بجنورد با اشاره به وظیفه طلبه ها گفت : طلبه ها با بررسی و مطالعه قرآن و کتاب های دینی به دنبال نور حرکت می کنند و وظیفه آنها بررسی و شناخت بهترین نورها است که با مطالعه محقق می شود.

انتهای پیام//ز.ج


حضور نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در جمع طلاب شیعه و اهل سنت تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.