مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های دامغان گفت : این نهاد در سال‌جاری به ۱۲روستای محروم شهرستان خدمت‌رسانی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مصطفی شیرپور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های دامغان با بیان اینکه بسیج دانشجویی از دانشجویان داوطلب از اغلب رشته ها، سطوح و مقاطع تحصیلی اقدام به پذیرش و سازماندهی آنان در قالب ۱۵ گروه جهادی برادر و خواهر تشکیل شده است گفت : سه هزار و ۸۰۰ نفر روز در تابستان امسال کارجهادی در دامغان صورت گرفت.


وی افزود: روند اعزام گروه های جهادی این‌گونه است که ابتدا مسئولان مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان را شناسایی می کنند و سپس اعزام گروه های جهادی با توجه به ظرفیت و تخصص گروه ها به مناطق هدف از ۲۰ تیر ماه آغاز و تا پایان شهریور انجام می شود.


مسئول بسیج دانشجویی دامغان گفت: عرصه فعالیت های گروه جهادی در بخش های عمرانی، بهداشتی، درمانی، پزشکی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، آموزش و تحصیلی، سبک زندگی اسلامی، کشاورزی و دامپروری است.


شیرپور اضافه کرد: برخی اساتید و کارشناسان دانشگاهی و دستگاه های اجرایی نیز در سال جاری به صورت داوطلب همراه با این گروه ها به مناطق هدف جهادی اعزام شدند.


وی افزود: روستاهای هدف این طرح در سال جاری حسن آباد، کوه زر، شیمی، توچاهی، کلو، سینگ در جنوب دامغان، تویه دروار، صید آباد و قوشه در شمال و جنوب غربی دامغان و تویه رودبار و بادله کوه و شهر دیباج در شمال دامغان بودند.


مسئول بسیج دانشجویی دامغان گفت: در این شهرستان هشت دانشگاه دولتی و غیر دولتی وجود دارد که دو حوزه مقاومت و ۲۰ پایگاه مقاومت بسیج در آنها فعالیت دارند همچنین چهار هزار دانشجوی دامغان بسیجی هستند.


انتهای پیام / ه


محرومیت زدایی 12 روستای دامغان


منبع : مهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.