مدیرکل امور عشایری لرستان از اعطای ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب طرح های مختلف به جامعه عشایری لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حاجی مراد بیرانوند مدیرکل امور عشایری لرستان تصریح کرد: از ۱۴ هزار خانوار عشایری استان حدود ۵۰ درصد از آن‌ها تحت پوشش بیمه روستاییان وعشایر هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال جهت افزایش تولید گوشت قرمز، پرواربندی و تولید گیاهان دارویی ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات به جامعه عشایری لرستان اعطا شده، که پرواربندی به صورت مشارکتی در تمام شهرستان‌ها در حال انجام بوده و خوشبختانه این طرح مورد استقبال عشایر قرار گرفت.

بیرانوند تأکید کرد: برای ۸۴ هزار نفر جمعیت عشایر لرستان دفترچه عشایری صادر شده است که می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات عشایر در سال حدود دو جلسه شورای عشایری با حضور استاندار برگزار می‌کنیم که دستگاه‌های مرتبط بر اساس آیین‌نامه ساماندهی عشایر مصوبه سال ۸۴ هیات دولت هر مشکلی که عشایر داشته باشند به آن‌ها کمک کنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان اظهار کرد: سال گذشته حدود یک هزار رأس دام به کشور قطر صادر کردیم که باعث شد قیمت گوشت از ۸ هزار و پانصد تومان به ۱۲ هزار برسد و اکنون به دلیل بالا بودن قیمت گوشت دیگر صادرات نداریم.

وی خاطرنشان کرد:۲۵ درصد پروتئین استان را عشایر تولید می‌کنند.

انتهای پیام/م

اعطای تسهیلات به جامعه عشایری لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار