دبیرکل فدراسیون والیبال ایران گفت: تصورم این است که برای بهبود شرایط لیگ و خشک کردن ریشه حواشی، همه باید دست به دست هم دهیم.

محمود افشاردوست در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حواشی رخ داده در رقابت‌های لیگ برتر والیبال، گفت: متاسفانه اتفاقات بسیار بدی در لیگ  رخ داد که اصلا زیبنده والیبال نیست. همه ما متاثر هستیم. حتی اتفاقات جزیی‌تر نیز برای ما قبال قبول نیست.

وی افزود: در ارومیه اتفاقاتی رخ داد که رای داور مورد اعتراض قرار گرفت و یک تیم حاضر به ادامه بازی نشد. در اردکان نیز یک مربی از سایپا و یک بازیکن از اردکان با هم برخورد داشتند که به نظرم جدا از بحث روح پهلوانی، ورزش والیبال فراموش شد.

دبیر فدراسیون والیبال در ادامه گفت: اطلاعاتی در کمیته انضباطی شرح شد و با بررسی‌های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد بهترین رای ممکن صادر  و عدالت از سوی کمیته انضباطی برقرار شود.

افشاردوست درباره علل رخدادهای این چنینی در والیبال این روزهای ایران، گفت: فکر می‌کنم مهم‌ترین دلیل این باشد که برخی بازیکنان و مربیان تیم‌ها تصور می‌کنند که قوانین را بهتر از داوران می‌دانند و اعتراض می‌کنند. یا داوران گاهی قاطعیت را برای رای دادن در یک صحنه ندارند. هماهنگی بین نفرات داوری وجود ندارد و گاهی ناظران مدیریت خوبی انجام نمی‌دهند.

وی افزود: مسئله تمکین از داور و پذیرفتن سوت‌های داوران حتی اگر اشتباه است باید در بین ورزشکاران نهادینه شود. اعتراض به طور کامل از ریشه اشتباه است چه برسد به این نوع اعتراض که با حمله به سمت داور یا استفاده از الفاظ نامناسب همراه شود.

افشاردوست درباره حواشی در بازی سایپا و اردکان گفت: باید منتظر بمانیم و گزارش ناظر داوری این بازی را مطالعه کنیم. پیش از آن نمی‌توانیم در این باره اظهار نظر کنیم که واقعا شاهد این رخداد بودیم یا نه. امیدواریم که هر چه واقعیت هست از سوی ناظران گزارش شود و همه تلاش کنند که تمام اتفاقات یک مسابقه را موشکافانه ببینند.

دبیر فدراسیون والیبال گفت: گاهی پیش آمده که ما تماشاگران را نیز به دلیل استفاده از الفاظ نامناسب محروم کردیم اما این موضوع چاره ساز نشده و باز نیز شاهد این اتفاقات بودیم. همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا در نهایت بازی‌هایی از لحاط فنی در سطح بالا و از لحاظ حاشیه در سطح پایین برگزار شود.

افشاردوست بیان کرد: بحثی که باید به آن توجه داشت این است که باشگاه‌ها ، بازیکنان و مربیان به سمت فرهنگسازی بروند. هرچند رفتارهای تنبیهی نیاز است اما قطعا همیشه تنبیه کارساز نیست و  به عنوان عامل بازدارنده عمل نمی‌کند. این موضوع در علم روانشناسی نیز اثبات شده است.

دبیر فدراسیون والیبال درباره حضور تیم بانک سرمایه در جام باشگاه های جهان گفت: این تیم در گروه سختی قرار گرفته است اما من تصور می‌کنم که بانک سرمایه پتانسیل رسیدن به جمع چهار تیم برتر را دارد. امیدوارم که این تیم بتواند در مجموع نماینده خوبی برای قاره آسیا و ایران باشد.

انتهای پیام/

اظهارات دبیر فدراسیون والیبال از حاشیه‌های لیگ برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار