عضو کمیسیون عمران، شهرداری و معماری شورای اسلامی شهر اهواز بر لزوم مناسب سازی فضای شهری برای تردد معلولان تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،   سید محسن موسوی‌زاده،  عضو کمیسیون عمران، شهرداری و معماری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: متاسفانه نه خیابان‌ها و نه معابر و نه پیاده‌روها و نه حتی پل‌های عابر پیاده برای استفاده افراد دارای معلولیت مناسب نیستند.

وی ادامه داد: خیابان‌های اهواز آنقدر سکوی کوتاه و بلند دارند که حتی افراد عادی و سالم هم برای تردد در آن ها دچار مشکل می‌شوند، چه برسد به افراد دارای معلولیت.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: تقریبا هیچکدام از پل‌های عابر پیاده اهواز برای استفاده افراد دارای معلولیت به هیچ وجه مناسب نیستند. همچنین ساختمان‌های اکثر ادارات و دستگاه‌های اهواز که عموما ارباب‌رجوع بیشتری دارند، برای تردد و مراجعه راحت معلولان مناسب‌سازی نشده‌اند و قطعا باید ترتیبی اتخاذ شود که افراد معلول نیز مانند سایر شهروندان به راحتی به این ادارات مراجعه کنند و نیاز به کمک همراه نداشته باشند.

موسوی‌زاده با اشاره به کم‌توجهی ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان اهواز به حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت عنوان کرد: انصافا مردم به افراد دارای معلولیت احترام می‌گذارند و آن ها را تکریم می‌کنند اما دستگاه‌های خدمات‌رسان و ادارات و سازمان‌های ما آن طور که باید و شاید باید به معلولان خدمات نمی‌دهند و حقوق شهروندی آنها را پاس نمی‌دارند.

وی با اشاره به عملکرد ادوار پیشین شهرداری اهواز در خصوص ارائه خدمات به معلولان و مناسب‌سازی فضای شهری برای تردد افراد دارای معلولیت اشاره و بیان کرد: نمی‌توان اقدامات اداور گذشته شورا و شهرداری اهواز را در این زمینه زیر سوال برد و نادیده گرفت اما اقدامات و کارها آن چنان نمودی نداشته است که به توان از آن ها نام برد.

 عضو شورای شهر اهواز با تأکید بر لزوم مناسب‌سازی فضای شهری و به ویژه معابر و پیاده‌روها برای تردد معلولان در اهواز گفت: قطعا این موضوع در برنامه کاری آقای کتانباف نیز قرار دارد اما باید توجه کرد که مسائل و مشکلات شهر بسیار زیاد است و حل تمامی آنها زمان می‌برد.

انتهای پیام/م

اهواز، شهری که برای معلولان مناسب نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.