تصویر کمتر دیده شده از مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای را، در سفری که پس از انقلاب به محل تبعیدشان در ایرانشهر داشتند مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تصویر زیر حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی را در سفری که پس از انقلاب به محل تبعید شدنشان در ایرانشهر داشتند، مشاهده می کنید.

با درگذشت آیت‌الله سید مصطفی خمینی و تحولاتی که در پی آن پدید آمد، نهضت اسلامی وارد مرحله‌ی نهایی خود شد و حرکت های جدی برای پیروزی انقلاب آغاز گردید. رژیم پهلوی هم در واکنش به این فعالیتها، به‌رغم اعلام سیاست فضای باز سیاسی، با سرکوب و خفقان، فعالیتهای مبارزان را محدودتر کرد. به دنبال اجرای این سیاست، برخی از مبارزان سرشناس به تبعید محکوم شدند که مقام معظم رهبری هم در زمره‌ آنان بودند.

ساواک (سازمان امنیت و اطلاعات کشور)، حکم تبعید حضرت آیت الله خامنه‌ای به ایرانشهر را در آذرماه 1356 تصویب کرد، و چند روز بعد از این حکم، ایشان وارد ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان شدند. هدف رژیم از این اقدام، قطع ارتباط ایشان با مردم و مبارزان و به دنبال آن، عدم توفیق‌شان در امر مبارزه و افشاگری علیه حکومت بود. اما ایشان به علت تعامل با اهل تسنن، محبوبیتی در میان مردم ایرانشهر یافتند و با بهره‌گیری از این فرصت ها پیام انقلاب را به مردم دورترین نقاط کشور رساندند.

تصویر کمتر دیده شده از مقام معظم رهبری، در سفری که به محل تبعیدشان داشتند

انتهای پیام/

تصویر قدیمی مقام معظم رهبری در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار