مدیرکل اداره نظارت فنی بقاع متبرکه و موقوفات کشور گفت: اوقاف فارس در سرمایه گذاری، از جمله استان‌های دارای رتبه برتر کشور است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امیرحسین روان مدیرکل اداره نظارت فنی بقاع متبرکه و موقوفات کشور عصر امروز در حاشیه همایش کشوری معاونین بهره‌وری اقتصادی و کارشناسان توسعه و عمران ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور در شیراز بیان کرد: کلاس‌های تئوری و عملی برگزار شده در چنین همایش‌هایی نقشی ارزنده در افزودن تجربه به افراد شرکت‌کننده دارد.

وی افزود: در این برنامه شرکت‌کنندگانی که از سراسر کشور حضور دارند با استفاده از نظرات کارشناسان دانشگاهی و بهره بردن از کار اساتید با تجربه‌ای که در زمینهٔ ساخت و تعمیر بقاع متبرکه فعالیت دارند دانش خود را به‌ روز می‌کنند.

روان ادامه داد: در بحث ساخت و ساز و ترمیم بقاع متبرکه کشور، افق ۱۴۰۰ برای تمام کشور تعریف‌ شده است و بر اساس آن و سالیانه، طرح‌هایی که در استان‌ها تهیه و توسط واحد نظارت تأئید شده باشد، برای اجرا ابلاغ می‌شود.

این مسئول گفت: اداره کل نظارت فنی بقاع متبرکه و موقوفات کشور بر تمامی برنامه‌های اجراشده در زمینهٔ هزینه کرد، کیفیت و زمان نظارت دارد و امامزادگان بر اساس طرح جامعی که دارند در دستور کار قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اوقاف استان فارس در بخش سرمایه‌گذاری بسیار قوی ظاهرشده است و از رتبه‌های برتر کشوری به‌ حساب می‌آید اضافه کرد: در بحث بقاع متبرکه نیز با توجه به گستردگی استان و داشتن بیشترین بقاع کشور و با بضاعت‌های موجود، کار‌های خوبی انجام‌ شده است.

مدیرکل نظارت فنی بقاع متبرکه و موقوفات سازمان اوقاف کشور تصریح کرد: با توجه به بقعه محور بودن چند استان و ازجمله فارس، در حال سطح‌بندی هستیم تا ساختار‌های چنین استان‌هایی در بحث بقاع متبرکه را تقویت کنیم.

همایش کشوری معاونین بهره‌وری اقتصادی و کارشناسان توسعه و عمران ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور در شیراز به مدت سه روز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ن

صحبت‌های مدیرکل نظارت فنی بقاع متبرکه در همایش کشوری معاونین بهره‌وری اقتصادی و کارشناسان توسعه و عمران ادارات اوقاف و امور خیریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.