مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از استقرار توده هوای سرد در سطح استان خبر داد و گفت: وزش باد و رعد و برق و در برخی نقاط ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

توده هوای سرد وارد استان بوشهر می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نادر شفیع‌خدایی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، در روز‌های پایانی هفته جاری شاهد نفوذ و عبور امواج ناپایدار از جو استان و سپس استقرار توده هوای سرد خواهیم بود.

در برخی ساعات، در فاصله زمانی ظهر روز پنج‌شنبه تا ظهر روز جمعه در برخی نقاط، عمدتاً نیمه شمالی استان و مناطق مرتفع، رگبار‌های پراکنده باران به همراه وزش باد و رعد و برق و در برخی نقاط ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. روز پنج‌شنبه به سبب وزش باد شدید جنوبی، قسمت‌های شمالی خلیج فارس شامل سواحل شمالی و مرکزی استان و روز‌های جمعه تا یکشنبه هفته آینده به سبب وزش باد بسیار شدید شمال غربی سراسر خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی این مدت ایجاد گرد و خاک و کاهش دید نیز پیش بینی می‌شود. با استقرار توده هوای سرد از پنج شنبه شب و طی روز‌های جمعه تا دوشنبه آینده دمای هوا به طور محسوس و قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود دمای هوا طی این مدت شش تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش یابد و براین اساس نسبت به ایجاد تنش دمایی و پدیده سرمازدگی در محصولات کشاورزی هشدار داده می‌شود.

انتهای پیام /پ

کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.