کارشناس مسائل منطقه گفت: در شرایطی که تمایلی برای آغاز نبرد نظامی در بحران کره وجود ندارد، اما توان موشکی کره شمالی قدرت چانه‌زنی آن را در مقابل آمریکا افزایش می‌دهد.

برد موشکی کره شمالی توان چانه زنی آن را افزایش می دهدحسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی با شگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی و افزایش برد موشک‌های این کشور،  اظهار کرد: تحولاتی که در منطقه شرق آسیا رخ می‌دهد یک مجموعه بهم پیوسته است که نه تنها کره شمالی بلکه  چین و دیگر بازیگران اصلی  را درگیر کرده است.

کارشناس مسائل منطقه گفت:  آمریکا  به دنبال حفظ منافع دولتهای متحد خود یعنی کره جنوبی و ژاپن در منطقه است، بنابراین به نظر می‌رسد جنگی که تاکنون در قالب جنگ سرد شکل گرفته بود وارد مرحله بحرانی شده و به طرف شکل گیری یک جنگ گرم پیش می‌رود.

وی ادامه داد: آمریکا با هدف  توسعه منافع خود در شرق آسیا در صدد این است که  کره شمالی را تنبیه کند و بحث آن  را به هر ترتیبی و  با توجه به مذاکراتی که انجام می دهد با یک سرکوب نظامی  به نفع خود تمام کند.

کنعانی مقدم گفت: اقداماتی که کره شمالی انجام می‌دهد و برد موشکهایش را افزایش می دهد دارای سه جنبه است: یک قدرت دفاعی خود را افزایش می‌دهد، دو آمریکا را برای اقدامات نظامی  تحریک می‌کند و سه  به دنبال یک زور آزمایی نظامی است.

وی با اشاره به اینکه  کره‌ای‌ها در شرایط کنونی تمایلی برای شروع  نبرد نظامی ندارند، تصریح کرد: آنها بیشتر به دنبال  افزایش قدرت موشکی خود هستند تا توان چانه زنی خود را در مقابل آمریکا  بالا ببرند و آنها را مجبور به تسلیم کنند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار