اجرای طرح فاضلاب شوش با اختصاص اعتبار میلیاردی

300 میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای شبکه فاضلاب شهرستان شوش اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق حقیقی پور، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار به اجرای شبکه فاضلاب در شهر شوش بیان داشت: این اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب در مناطق مسکن مهر، کوی سلمان، دانیال، منازل 6 و 7 هکتاری و خضیره این شهرستان هزینه خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح ملی فاضلاب در شهر شوش از سال 73 تاکنون، بیش از 350 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و امسال نیز حدود 300 میلیارد ریال دیگر برای اجرای آن هزینه می گردد.

حقیقی پور اظهار داشت: اعتبار مذکور به احداث شبکه فاضلاب در مناطق کوی سلمان، دانیال، منازل 6 و7هکتاری، مسکن مهر و خضیره اختصاص یافته و طبق برنامه ریزی انجام شده از اوایل دی ماه وارد گام اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان همچنین از احداث مجهزترین تصفیه خانه فاضلاب در شوش با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال خبر داد و افزود: این تصفیه خانه یکی از پیشرفته ترین تاسیسات فاضلاب در کشور می باشد.

این مقام مسئول درخصوص اصلاح شبکه آب شوش گفت: کیفیت آب شهر شوش بسیار مطلوب است و از نظر کیفیت در استان خوزستان مانند ندارد.

وی همچنین نسبت به حفر چاه آب در برخی منازل هشدار داد و اذعان کرد: علاوه بر حفر چاه در برخی منازل، تعدادی کنتور خراب آب وجود دارد که مصرف آب را افزایش داده است.

صادق حقیقی پور با بیان اینکه سال آینده نیز با وجود کمبود اعتبار حدود 100 میلیارد ریال در بخش فاضلاب و اصلاح شبکه در شوش هزینه خواهد شد به اجرای طرح فاضلاب در شهرهای الوان، شاوور، حر و فتح المبین در سال آینده خبر داد و بیان داشت: در 6 ماه آینده طرح مطالعاتی فاضلاب این شهرها انجام می شود.

وی مطالبات اداره آب و فاضلاب شهرستان شوش از مشترکان را حدود 50 میلیارد ریال عنوان کرد.

عدنان غزی، سرپرست فرمانداری شهرستان شوش اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکل ساکنان منازل مهر شهر و سایر شهرهای اقماری این شهرستان فاضلاب است، لذا توجه اساسی از سوی آبفای استان در این راستا ضروری است.

وی اذعان داشت: فاضلاب منازل مسکن مهر و شهر شوش یکی از مطالبات جدی و اساسی مردم ساکن در این مناطق است که با وجود پیگیری صورت گرفته تاکنون عملیاتی نشده است.

غزی کم توجهی به موضوع فاضلاب را موجب به وجود آمدن مشکلات بهداشتی برای ساکنان این مناطق عنوان کرد و افزود: می طلبد تا در خصوص رفع مشکل فاضلاب تسریع شود.

این مقام مسئول از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان خواست تا نسبت به تعیین تکلیف میزان آب بهای روستای دوار که در مجاورت شهر شوش قرار دارد بررسی لازم را انجام دهد.

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش همچنین به مشکل فاضلاب منازل مهر شهر الوان نیز اشاره و تصریح کرد: در بازدید صورت گرفته از این منازل مشکلات بسیاری در رابطه با فاضلاب مشاهده شد که نیاز است شرکت آب و فاضلاب شهری استان نسبت به رفع این نواقص به طور جدی وارد عمل شود.

سید راضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت برای رفع مشکلات فاضلاب استان خوزستان اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته است، لذا انتظار می رود تا شرکت آب و فاضلاب خوزستان نسبت به تعیین تکلیف فاضلاب شهر شوش و مجموعه طرح هایی که مطالعات آن ها انجام شده است اقدام نماید.

وی بر رفع مشکل فاضلاب کوی نیروی انتظامی، کوی سلمان فارسی و کوی ابوذر غفاری شهر شوش نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/گ

اختصاص اعتبار میلیاردی برای اجرای طرح فاضلاب شوش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.