معاون علمی و فناوری رئيس جمهمور گفت: در حال حاضر كليه هزينه‌های جشنواره جایزه مصطفی از طريق وقف تامين می‌شود.

تامین هزینه‌های جايزه مصطفی از طریق وقفبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره مصطفی  در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع كه رئیس جمهور به این جایزه توجه دارد اظهار كرد: رئیس جمهور همواره تاكید داشتند كه این جایزه را بوسیله  وقف انجام دهیم و در حال حاضر كلیه هزینه‌های آن از طریق وقف تامین می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهو با خاطر نشان كردن این موضوع كه یكی از شاخصه‌های مهم جایزه مصطفی معرفی دانشمندان برتر جهان اسلام است، گفت: مبنای اصلی ارائه این جایزه اثر یک دانشمند مسلمان، تعداد مقالات و اختراعات ثبت شده او است

وی تصریح كرد: ابتكار و خلاقیت دانشمندن مسلمان و تغییری كه به سبب وجود وی در جامعه رخ خواهد داد از اهمیت بسیاری برخوردار است و جهان اسلام جهت پیشبرد اهداف اساسی خود باید نسبت به نیروی انسانی  احساس مسئولیت كند.

تاریخ تمدن و علمی مسلمانان باید دوباره تكرار شود

معاون علمی فناوری رئیس جمهور در اختتامیه جشنواره مصطفی با اشاره به این موضوع كه این جشنواره به نام پیامبر اکرم، حضرت محمد (ص) نام گذاری شده است، اظهار كرد: مسلمانان تا به حال هیچ سلاحی برای كشتار جمعی نساخته اند و به دنبال راهی برای اسیر كردن قلب ها با روش علمی نبوده اند.

 ستاری ادامه داد: مسلمانان همواره به دنبال كمال آرامش جسم و روح بودند و در دوران طلایی خود هم سلاحی برای كشتار جمعی نساختند و به برابری اعتقاد داشتند.

وی با اشاره به این موضوع كه تاریخ تمدن و علمی مسلمانان باید دوباره تكرار شود، گفت: علمی كه از مغز جوشیده باشد حاصلش فناوری و پیشرفت است، جهان اسلام از جوانان بی شماری سود می برد كه هركدام از آنها سرشار از ایده و خلاقیت هستند ، دستانی پرتوان دارند و بهره بری از علم نافع را بلد هستند.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور یادآور شد: وظیفه ما این است كه به این جوانان ایمان بیاوریم و به آنها اعتماد كنیم زیرا سلامت ،امنیت و رفاه جامعه بشریت جز با تعامل با این دانشمندان برجسته محقق نمیشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار