جایزه مصطفی به دانشمندان ایران و ترکیه رسید

دبیر كارگروه علمی جایزه مصطفی گفت: طرح های بسیاری به دبیرخانه جشنواره رسیدند اما به دلیل دارا نبودن تمام شرایط از روند داوری كنار گذاشته شدند و در نهایت جایزه به دانشمندان ایران و ترکیه رسید.

جایزه مصطفی به دانشمندان ایران و ترکیه رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن ظهور دبیر كارگروه علمی جایزه مصطفی در مراسم اختتامیه این جشنواره كه در تالار وحدت در حال برگزاری است با اشاره به این موضوع كه جایزه در چهار حوزه علم و فناوری نا‌نو، علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات‌، علم و فناوری زیستی و پزشکی برگزار شده است، اظهار كرد: علاوه بر این حوزه یک حوزه علم و فناوری كلی هم قرار دارد و در حوزه های ابتدایی یک جایزه و در حوزه علم و فناوری كلی ٢ جایزه به برندگان اهدا شد.

دبیر كارگروه علمی جایزه مصطفی درخصوص ویژگی هریک از طرح ها، گفت: طرح‌هایی که به دبیرخانه این دوره از جشنواره رسیدند‌ باید‌ سه مشخصه‌ اساسی داشته باشد، از جمله آنکه‌ دانشمندی‌ که‌ طرح را ارائه کرده خود در زمره‌ دانشمندان برجسته‌ باشد‌ و همچنین‌ دارای یک اثر خاص و مشخصی‌ باشد‌ و این مهم است كه اثر او دارای نفوذ جهانی و منطقه‌ای باشد‌.

طرح های برگزیده در جشنواره جایزه مصطفی

وی خاطرنشان کرد: فراخوان این دوره از جایزه به 363 مؤسسه‌ بین‌المللی و 51 کشور از 57 کشور اسلامی فرستاده شده است و آثاری از هزار و 622 دانشمند در دبیرخانه این جشنواره بررسی‌ شده است‌ که 24 اثر‌ از 33 کشور اسلامی‌ در داوری مقدماتی‌ مورد ارزیابی‌ قرار گرفته‌اند‌.

ظهور ادامه داد: طرح های بسیاری به دبیرخانه جشنواره رسیدند اما به دلیل دارا نبودن تمام شرایط از روند داوری كنار گذاشته شدند و در نهایت ٢ طرح از بین تمام طرح ها به عنوان برنده مشخص شدند.

دبیر كارگروه علمی جایزه مصطفی در رابطه با طرح های برگزیده یادآور شد: ارل گلمبی از كشور تركیه با ارائه روش های ارزیابی كامپیوتری به اسم شبكه گلمبی و محمد امین شكرالهی دانشمند كشورمان به دلیل ابداع كدهای رپتور موفق به دریافت این دوره از جایزه شدند .

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار