مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان ازوقوع۲۴۰زمین لرزه در لرستان از ابتدای سال تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  آریایی مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۴۰ مورد زمین لرزه در استان به وقوع پیوسته است.

آریایی گفت  : از ۲۱ آبان ماه سال جاری تاکنون ۱۳۵ زمین لرزه در لرستان به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه بیشتر آن در بروجرد و کوهدشت و نورآباد بوده است، افزود: بزرگترین آن‌ها ۴.۵ ریشتر بوده که در شهر بروجرد ساعت ۲ بامداد اتفاق افتاد.

آریایی با اشاره به زلزله ۴.۵ ریشتری بروجرد، اضافه کرد: در حال حاضر در حال برآورد خسارت وارده هستیم در این زلزله به یکسری از مراکز درمانی و مدارس و بیمارستان‎ها خسارت وارده شده است.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات یارانه‎دار به زلزله‎زدگان بیان کرد: تسهیلات بانکی یارانه‎دار به زلزله زدگان کرمانشاه داده می‎شود و بودجه از استانی دیگر کسر نخواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه اعتبارات حوادث بین شهر‌ها عادلانه توزیع می‎شود، افزود: توزیع اعتبارات حوادث براساس خرابی و خسارت توزیع خواهد شد و هیچ حقی از کسی و شهری ضایع نمی‎شود.

آریایی با اشاره به توزیع امکانات در پایگاه‎های هلال احمر، اظهار کرد: ما امکانات را در نقاط مختلف توزیع می‎کنیم و هرگز همه امکانات را نمی‏‎شود در یک ‎ جا جمع آوری کرد.

وی خاطرنشان کرد: زلزله کرمانشاه بر گسل‎های بروجرد هم تأثیر گذاشته و موجب نگرانی مردم لرستان به ‎ خصوص بروجرد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به ایستگاه زلزله نگاری در بروجرد، تصریح کرد: دو ایستگاه زلزله نگاری در بروجرد فعال است که زلزله‎های نیم ریشتری را نیز در بروجرد ثبت می‌کند.

انتهای پیام/د

وقوع۲۴۰ مورد زمین لرزه در لرستان ازابتدای سال تاکنون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.