معاون فرمانداری شیراز گفت: سامان دهی آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری و تعامل دستگاه های اداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی سعیدی معاون فرمانداری شیراز در دومین جلسه سامان دهی متکدیان، کارتن خواب ها، کودکان خیابانی و معتادین متجاهر، گفت: ساماندهی متکدیان، کارتن خواب ها ،کودکان خیابانی و معتادان متجاهر(آشکار) نیازمند هم فکری همه سازمان ها و همکاری و تعامل بین دستگاه های متولی است تا در آن اولویت ها، نیازها، موانع و مشکلات مشخص و تصمیم جامعی در این زمینه اتخاذ شود.

وی افزود: با توجه به این که یکی از مشکلاتی که کلان شهرها با آن مواجه هستند وجود متکدیان، کارتن خواب ها، کودکان خیابانی و معتادین متجاهر است که باعث ترسیم چهره ای نامطلوب از شهر می شود، و درصدد هستیم تا به حل و رفع این مشکل بپردازیم.

سعیدی ادامه داد: هرگونه ضعف و ناهماهنگی در حل این مشکل باعث می شود تا ساماندهی اینگونه افراد دچار چالش جدی شود و شرایط را به مراتب وخیم تر کند.

وی بیان کرد: فصل سرما در استان های شمالی و غربی و همچنین موقعیت مکانی و شرایط مناسب جوی شهر شیراز موجب شده تا سیر مهاجران را به این شهر افزایش دهد لذا در بحث اسکان سامان دهی گداها، کارتن خواب ها، کودکان خیابانی و معتادین متجاهر نیازمند ارائه خدمات اجتماعی، راه اندازی مددسراها، نگهداری موقت آنان برای مهار و کنترل آسیب های اجتماعی هستیم تا بتوانیم در ساماندهی این افراد عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

سعیدی اظهار داشت: پس از جمع آوری و سامان دهی متکدیان  می بایست برنامه های آموزشی و تربیتی برای این افراد در نظر گرفته شود تا علاوه بر خدمات اولیه ای که به آنها ارائه می شود مهارت های دیگر زندگی نیز به آنان آموزش داده شود.
انتهای پیام/ر

سامان دهی آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری دستگاه های متولی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.