عضو سابق شورای شهر تهران گفت: بخشی از خط 7 مترو مبتنی بر نظرات تخصصی و فنی در جهت رفع نیازهای شهری بهره‌برداری شد.

خط 7 مترو مبتنی بر نظرات فنی و تخصصی بهره‌برداری شد/ برای جبران کاستی خود، دیکته دیگران را خط نزنیداقبال شاکری عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به تعطیلی خط 7 مترو و رسانه ای شدن آن بیان کرد: بر اساس دیدگاه مبتنی بر مسائل فنی و تخصصی و در جهت نیازهای شهری باید از ظرفیت های موجود استفاده شود و معطل فازهای بعدی نمانیم.

رئیس کمیته عمران شورای چهارم شهر تهران ادامه داد: طی برگزاری جلساتی از سوی کارشناسان و متخصصان برای بررسی خط 7 مترو، امکان استفاده از این خط در یک سرفاصله مشخص و شرایط معین وجود دارد.

وی افزود: بر اساس برخی دیدگاه‌ها باید سیگنالینگ کاملا تکمیل و رام‌های قطار به صورت اتوماتیک کنترل شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد که البته کنترل و نظارت غیر اتوماتیک برای آن در نظر گرفته شده بود.

شاکری اضافه کرد: مسئله برق و هواکش خط 7 مترو مطرح شده بود و ما نیز همان نگرانی ها را داشتیم و دقیقا می خواستیم کاری انجام بگیرد که کسی به خطر نیفتد. ضمنا مردم هم از این ظرفیت خوب که شمال تهران را به جنوب آن منتقل می کرد و مسیری طولانی است، می توانستند استفاده کنند.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در خصوص رسیدگی به مسائل خط 7 مترو جلسات متعددی با حضور مشاور، پیمانکار،کارشناس و بهره بردار تشکیل دادیم، اظهار داشت: نهایتا به این نتیجه رسیدیم که امکان استفاده از خط 7 مترو با این شرایط وجود دارد.

شاکری افزود: کارهای تکمیلی مترو تهران مانند نصب هواکش در برخی از خطوط پس از گذشت 10 سال در حال انجام است.

وی افزود: معمولا همه کارهای پروژه‌ها با یکدیگر به طور همزمان انجام نمی‌شود، بلکه فاز بندی می‌شود. بنابراین در رابطه با ایمنی خط 7 مترو تایید و تصویب شد که این خط از نظر ایمنی مشکلی ندارد و قابل بهره برداری است.

رئیس کمیته عمران شورای چهارم شهر تهران ادامه داد: اگر شرایط تغییر کرده و کمبودها رفع شده است باید پیمانکار و مشاور و بهره بردار بنشینند و طبق شرایط جدید آن را حل و فصل کنند، لذا کشاندن مسئله به رسانه ها و خارج شدن از ماهیت فنی و تخصصی، کار درستی نبود.

شاکری تاکید کرد: نماینده شورا نمی‌تواند به تنهایی و به لحاظ فنی اظهار نظر کند و عامل ذی صلاح اعلام نظر در مورد خط مترو، مشاور است که هزینه های سنگینی هم برای این کار اخذ می کند.

وی افزود: وقتی مشاور می گوید تحت شرایط خاصی خط مترو قابل استفاده است و مسئولیت آن را می پذیرد، بنابراین به لحاظ فنی مشکل خطرناکی پیش نمی آید که وی آن را تایید می کند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی چهارم شهر تهران گفت: اینکه بگوییم افتتاح و بهره برداری از خط 7 مترو صرفا نمایشی بوده حرف غلطی است، شورا نه تنها در آن زمان نیازی به افتتاح این خط نداشت، بلکه بیشترین پافشاری و تامل را در ضمینه مسائل ایمنی در بخش های مختلف برق سیگنالینگ و هواکش لحاظ کرد.

وی اضافه کرد: بهتر بود به صورت تخصصی، حرفه ای و مسئولانه می‌گفتند شرایط بهره برداری تغییر کرده و نیازها یا الزامات جدیدی پیدا شده و یا می‌خواهند سرفاصله قطارها را کم کنند و تعداد رام‌ها را افزایش دهند که این کار با مجری، مشاور و متخصص برطرف می شد، لذا به نظرم برخی گفتگوهای سیاسی باعث تعطیلی خط 7  مترو شده است. در همه پروژه های فنی، نظرات و شرایط جدید می تواند لحاظ شود و نیاز نیست که اینگونه مسائل تخصصی جنبه سیاسی بگیرد و از ماهیت اصلی خود دور شود.

شاکری اظهار داشت : یک دانش آموز می تواند خوب درس بخواند و خود را در کلاس نشان دهد و یا برای جبران کاستی خود دیکته دیگران را خط بزند که به نظر من روش اول صحیح و مناسب تر است.

انتهای پیام/

بهره‌برداری از خط 7 مترو مبتنی بر نظرات کارشناسی و تخصصی بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار